Avatar billede kimsand Nybegynder
08. juli 2014 - 08:27 Der er 1 løsning

en select returnerer en helt forkert værdi.

Fordi jeg har et problem med at vores brugere ikke altid bruger de opdateringer jeg sender ud til dem, vil jeg lave et versionscheck når appen åbner..

I min backend har jeg en lille tabel DT_version med 3 felter,
IDversion auto nøgle
appnavn string
version string

i min app har jeg også en lille tabel LDT_appversion med 2 felter,

IDversion integer nøgle
version string

I vedindlæsning har jeg bl.a. følgende kode

Dim appIDver as Integer
Dim appver as String

Set db = CurrentDb
    Set rst = db.OpenRecordset("select IDversion and version from LDT_appversion where IDversion = 2")
    With rst
        .MoveFirst
        appIDver = .Fields(0)
        appvers = .Fields(1)
    End With
    Set rst = Nothing
    Set db = Nothing

værdierne i backend DT_version er 2, booktilbud, 1.25, værdierne i LDT_version er 2, 1.24

Siden tæller jeg så på DT_version i backenden og ser om der er mere en 0 dcounts på DT_version tabellen, hvis der er det, så er versionen rigtig ellers er den forkert, men den når slet ikke til den kode for den breaker inden.

når jeg kører koden, indlæser den -1 i appIDver og breaker på den næste linie med fejlen "3265 elementet blev ikke fundet i denne samling".

Jeg har jo helt tydeligt lavet en fejl, jeg kan bare ikke gennemskue den. Jeg laver en select på den rigtige tabel, hvor jeg vælger de 2 felter der er i den tabel, så flytter jeg recordcounteren til første(eneste) record i den tabel og lægger værdierne over i de respektive variable.

Er der nogen af jer der kan forklare mig hvorfor den ikke gør det ?

På forhånd tak :)
Avatar billede kimsand Nybegynder
08. juli 2014 - 08:32 #1
arrrgh... fandt selv løsningen...

Det er dog utroligt som det hjælper at skrive præcist omkring det til andre...

min syntaks i select sætningen er helt forkert. Der skal ikke så AND der skal bare være et ,