Avatar billede Lasse Novice
17. august 2001 - 16:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bind et array som bruges i PL/SQL

hvordan \"bindes\" et array til en variable i PL/SQL, således at når man itererer over den i PL/SQL, henter den en ny værdi hver gang... eller bare en anden måde at parse et array på til PL/SQL er også velkomment.
Avatar billede avnes Nybegynder
17. august 2001 - 22:30 #1
Her er et lille eksempel:

PROCEDURE test_array(p_name IN vc_arr) IS
i BINARY_INTEGER := 0;
BEGIN
  LOOP
  i := i + 1;
  IF p_name(i) IS NOT NULL THEN
    dbms_output.put_line(p_name(i));
  ELSE
    NULL;
  END IF;
  END LOOP;
EXCEPTION
  WHEN NO_DATA_FOUND THEN
  NULL;
  WHEN OTHERS THEN
  dbms_output.put_line(sqlerrm);
  RETURN;
END;

I dette eksempel har jeg brugt et array som hedder vc_arr.
Avatar billede Lasse Novice
17. august 2001 - 22:52 #2
jeg tror måske lige at jeg ikke har forklaret mig godt nok... jeg programmerer i perl... jeg har et array med et antal elementer i(kender ikke antallet). Så vil jeg gerne indsætte hvert element fra dette array i en tabel i databasen.
Avatar billede avnes Nybegynder
17. august 2001 - 23:15 #3
Vel, brug
INSERT INTO <tabel> VALUES(p_name(i));

istedenfor

dbms_output.put_line(p_name(i));
.
Jeg kender ikke Perl, så jeg ved ikke om du kan få fatt i den PL/SQL procedyren derfra, men Procedyren i sig selv fungerer.
Avatar billede Lasse Novice
18. august 2001 - 01:50 #4
ok... jeg havde selv regnet pl/sql delen ud, men det var mere bind-delen (burde måske være stillet i perl kategorien), der gør at man kan overføre et array fra perl til PL/SQL. Desværre er dit svar ikke det rigtige... ellers tak!
Avatar billede Lasse Novice
23. august 2001 - 23:39 #5
hmm... ikke lige noget brugbare svar