Avatar billede margitbork Nybegynder
10. juni 2014 - 10:14 Der er 1 løsning

Unknown host when using InetAddress

Jeg har en standalone java application der skal kommunikere med diverse webservices.
Efter en opgradering af det API jeg anvender får jeg unknownhost exception.
Dette kald går fint og jeg kan se jeg rammer en html side:
  URL url = new URL(testEndpoint);
  URLConnection yc = url.openConnection();
    in = new BufferedReader(
          new InputStreamReader(
                yc.getInputStream()));
      String line = in.readLine();

Men hvis jeg forsøger på denne made får jeg unknown host exception:
  uri = new URI(testEndpoint);
  String sOriginalHost = uri.getHost ();
  InetAddress aInetAddr = InetAddress.getByName (sOriginalHost);

Begge kald virker fint når jeg kører lokalt på min windows pc uden proxy, men på vores server med proxy kommer fejlen ved anvendelse af InetAddress

Serveren er en AIX maskine, og vi anvender IBM java 6.
Avatar billede margitbork Nybegynder
10. juni 2014 - 11:58 #1
Argh - det viste sig at det var fordi vores backend jo ikke har adgang til DNS opslag. Jeg forsøger at få en rettelse igennem i det API jeg er afhængig af, men har indtil videre lavet min egen implementation af den "syge" klasse...