hej jeg sidder her med en opgave der driller mig ret meget. håber der er nogle som har lyst til at hjælpe mig
Danskerne har forskellige holdninger til indretning af deres hjem. Det er der- for vigtigt for HTH at de finder deres målgruppe(r) ud fra de forskellige seg- menter. Forklar og vis hvordan en virksomhed som HTH kan foretage en seg- mentering på konsumentmarkedet.
1. Forklar hvordan virksomheden kan vurdere, hvor attraktive de enkelte segmenter vil være. Du skal også vise og begrunde dit valg af målgruppe(r)
De inddeler først i aldersgrupper. Dem under 20 bor nok hjemme, og har ikke penge eller rum til køkken/bad interiøret. Dem over 65 har nok købt den bolig de vil blive gamle i, og vil næppe købe nye modeller. Gruppen fra 20-30 er ofte studerende eller lige færdige uden penge. Gruppen fra 30-45 stifter familie og bolig og er oplagte købere til nyt når de alligevel flytter i nyt. Gruppe fra 45-65 har flest penge, og kan lokkes til en modernisering af bolig. Så de sidste 2 grupper er attraktive, og der skal laves to typer reklamer (den første vil have noget smart, men billigt - den anden noget, det imponerer vennerne).
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.