Avatar billede mathildealmind Nybegynder
03. juni 2014 - 18:29 Der er 1 kommentar

salg og service

hej jeg sidder her med en opgave der driller mig ret meget. håber der er nogle som har lyst til at hjælpe mig

Danskerne har forskellige holdninger til indretning af deres hjem. Det er der- for vigtigt for HTH at de finder deres målgruppe(r) ud fra de forskellige seg- menter.
Forklar og vis hvordan en virksomhed som HTH kan foretage en seg- mentering på konsumentmarkedet.

1. Forklar hvordan virksomheden kan vurdere, hvor attraktive de enkelte segmenter vil være. Du skal også vise og begrunde dit valg af målgruppe(r)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2014 - 19:45 #1
De inddeler først i aldersgrupper.
Dem under 20 bor nok hjemme, og har ikke penge eller rum til køkken/bad interiøret.
Dem over 65 har nok købt den bolig de vil blive gamle i, og vil næppe købe nye modeller.
Gruppen fra 20-30 er ofte studerende eller lige færdige uden penge.
Gruppen fra 30-45 stifter familie og bolig og er oplagte købere til nyt når de alligevel flytter i nyt.
Gruppe fra 45-65 har flest penge, og kan lokkes til en modernisering af bolig.
Så de sidste 2 grupper er attraktive, og der skal laves to typer reklamer (den første vil have noget smart, men billigt - den anden noget, det imponerer vennerne).
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester