Avatar billede minelisabeth Nybegynder
31. maj 2014 - 15:50 Der er 3 kommentarer

Bevare grøn bacground i tidsrummet.

<?php
    // Konfiguration, f.eks. fra en database
    $opening_days = array(
        array('day' => 1),
        array('day' => 2, 'from' => '11:00', 'to' => '21:00'),
        array('day' => 3, 'from' => '11:00', 'to' => '21:00'),
        array('day' => 4, 'from' => '11:00', 'to' => '21:00'),
        array('day' => 5, 'from' => '11:00', 'to' => '04:00'),
        array('day' => 6, 'from' => '11:00', 'to' => '04:00'),
        array('day' => 7, 'from' => '11:00', 'to' => '21:00')
    );

    // Statisk data
    $day_names = array(1 => 'Mandag', 'Tirsdag', 'Onsdag', 'Torsdag', 'Fredag', 'Lørdag', 'Søndag');

    $color_closed = 'red';
    $color_default = 'white';
    $color_open = 'green';

    // Logik
    $current_day = date('N');
    $the_date = date('Y-m-d');
    $now = time();
    foreach($opening_days as $day) {
        $day_name = $day_names[$day['day']];

        if(isset($day['from']) && isset($day['to'])) {
            if(strtotime($the_date.' '.$day['from']) < $now && $now < strtotime($the_date.' '.$day['to']) && $day['day'] == $current_day) {
                $color = $color_open;
            } else {
                $color = $color_default;
            }
            $textlines[] = array('text' => $day_name.': '.$day['from'].' - '.$day['to'], 'css' => 'background-color: '.$color);
        } else {
            $textlines[] = array('text' => $day_name.': Lukket', 'css' => 'background-color: '.$color_closed);
        }

    //HTML og output til sidst.
    foreach($textlines as $line) {
        echo '<span style="'.$line['css'].'">'.$line['text'].'</span><br>';
    }
    ?>

Når den er sat til 04:00 er den ikke længere brugeligt dette script. Sætter jeg den til 23:59, vil det virke.

Men hvordan får jeg det ændret så den også virker til 04:00 på samme dag, og ikke til ny day-nr.

:/
Avatar billede minelisabeth Nybegynder
31. maj 2014 - 16:27 #1
if(strtotime($the_date.' '.$day['from']) < $now && $now < strtotime($the_date.' '.$day['to']+4) && $day['day'] == $current_day) {

Tænkte selv på +4

Men om det er en god nok løsning, ved jeg ikke helt.
Da tidspunktet på en bodega, snildt kan være til kl. 4.
Så er det jo rart at kunne se online at den egentlig er åben, også selvom man kigger på siden kl. 03:55 :)
Avatar billede minelisabeth Nybegynder
31. maj 2014 - 23:11 #2
Slet ingen som kan hjælpe mig videre? Overhovedet?
Avatar billede minelisabeth Nybegynder
01. juni 2014 - 11:47 #3
Hmm, så er jeg nok havnet det forkerte sted :)