Avatar billede PProXX Nybegynder
29. maj 2014 - 05:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 grafikkort

Jeg har en HP Pavillion dv6. Den har to grafikkort. Grafik 1. er et Mobil Intel HD grafik 3000. Det andet er Radeon HD 6770M.

Mit spørgsmål er: Kan jeg selv vælge hvornår jeg vil bruge hvilket? Og hvordan?

Andet spørgsmål hvornår bliver Radeon grafikken brugt? Under spil?

Tredje spørgsmål: Jeg ser bla. en del film på min PC som jeg har et HDMI kabel i, og således ser film på fjernsynet.

Når jeg ser efter via skærmindstillingerne kan jeg ser der står Sony digital et eller andet on Intel HD grafik. Altså mit fjernsyn......ville jeg med fordel kunne bruge Radeon grafikken her?
For hvis Pc bruger Radeon under spil ville jeg mene det med fordel kunne bruges når jeg ser film.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2014 - 08:09 #1
Har ikke selv en bærbar med to grafik kort i.

Men en forudsætning for det skal virke er dog
1: Du  har din strømforsyning på når du skal bruge det.
2: Driverne til grafik kortet skal være på plads.

Prøv at højre klikke på skrivebordet. Får du her mulighed for at gå i Catalyst Center, og indstille på dine grafik kort?
Her burde du kunne indstille hvilke kort der bruges til de forskellige ting. Så lige denne video her. (Der er sikkert også sndre der viser det)
http://www.youtube.com/watch?v=O_gfwiVBQt0
Ja det er rigtigt at det gode grafik kort er beregnet til at køre under de mere grafik tunge ting som spil mm. Her ville det også være en fordel hvis du bruger det under afvikling af film i høj kvalitet.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2014 - 08:09 #2
sndre= andre
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2014 - 08:17 #3
Flere videoer her:
http://www.youtube.com/watch?v=jV7GbWwhcqw
http://www.youtube.com/watch?v=P_nT976HDRo (skru gerne ned for den generende lyd der er med denne video)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2014 - 09:10 #4
Jeg har ofte haft problemer, men ved nogle bærbare kan man inde i bios vælge fixed eller dynamic. Amd plejer at være dårlig til at skifte mellem 2 grafikkort.
Avatar billede PProXX Nybegynder
30. maj 2014 - 01:02 #5
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede PProXX Nybegynder
30. maj 2014 - 01:22 #6
Har bare ikke få løst problemet for Catalyst Centert ser slet ikke sådan ud som på videoen....
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2014 - 09:00 #7
Catalyst Centeret har sikkert et andet udseende alt efter hvilken driver det kommer med. Hvad blev din løsning?
Avatar billede Razz1004 Nybegynder
30. maj 2014 - 15:42 #8
https://www.youtube.com/watch?v=XqvK3B69UwQ
Måske er dette et svar med ved ikke!

Tip: Prøv at finde svar på YouTube
Avatar billede PProXX Nybegynder
30. maj 2014 - 21:15 #9
Så fik jeg løst problemet :-) Jeg fik læst mig til på nettet, at jeg skulle i BIOS.
Der stod den på dynamics. Så troede jeg at systemet valget den bedste løsning alt efter opgave. Men det har det jo ikke gjort når det har valgt at afspille film med Intel kortet.

Jeg ændrede i BIOS fra dynamics til fixed. Efter det ændrede AMD Catalyst også udseende når jeg højreklikket. Så så det ud som på de videoer der er blevet linket til. Nu kunne jeg vælge strømbesparende grafik som var Intel kortet, eller højtydende som var Radeon. Nu står den på Radeon :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2014 - 23:52 #10
#9 Som det øverste link i #3 også viser ca 1:55 inde i video?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2014 - 21:23 #11
Nemlig ligesom jeg skrev i #4