Avatar billede pellesorensen Nybegynder
26. maj 2014 - 19:28 Der er 2 kommentarer

Kontaktformular virker kun lokalt

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside til et projekt på min uddannelsesinstitution, hvor jeg blandt andet skal lave en kontaktformular. Mit uddannelsessted stiller en ftp server (hedder det det?!) til rådighed hvor vi kan smide det hele op på. MEN, efter at have lavet stort set det hele, finder jeg ud af at min formular kun virker lokalt, og altså ikke når jeg har uploadet det. Herefter får jeg så af vide at skolens server er blokeret for smtp. Hvad i al verden skal jeg nu gøre? .. Jeg fik af vide at jeg kunne få en smtp server et andet sted, så nu jeg har fået 7-dages prøveperiode hos noget der hedder smtp.dk, hvor jeg har fået tilsendt en masse tal, nu ved jeg bare ikke hvor de skal sættes ind henne? .. HJÆLP!!

Her er min contact.aspx.cs

protected void btnSend_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            MailMessage mm = new MailMessage("xxxxxx@gmail.com", "xxxxxx@gmail.com");

            mm.Subject = txtSubject.Text;

            mm.Body = "Name: " + txtName.Text + "<br /><br />Email: " + txtEmail.Text + "<br />" + txtBody.Text;

            mm.IsBodyHtml = true;

            SmtpClient smtp = new SmtpClient();

            smtp.Host = "smtp.gmail.com";

            smtp.EnableSsl = true;

            System.Net.NetworkCredential NetworkCred = new System.Net.NetworkCredential();

            NetworkCred.UserName = "xxxxxgmail.com";

            NetworkCred.Password = "xxxx";

            smtp.UseDefaultCredentials = true;

            smtp.Credentials = NetworkCred;

            smtp.Port = 587;

            smtp.Send(mm);

            lblMessage.Text = "Email Sent SucessFully.";

        }

Og her er den email jeg fik:
Login:    xxxxxx@gmail.com
Password:    3gE1Fw
Udgående SMTP server: smtp.dk
Udgående port: 587

Opsætningsvejledning til dit email program: Klik her

SPF record der skal indsættes i dit sende domænes DNS record som TXT:
v=spf1 mx a ip4:93.90.117.177/24 ~all

Håber det giver mening :) ..
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2014 - 20:19 #1
smtp.Host = "smtp.gmail.com";
skal være
smtp.Host = "smtp.dk";

NetworkCred.Password = "xxxx";
skal være
NetworkCred.Password = "3gE1Fw";

SPF record - det må du høre skolen om.
Avatar billede pellesorensen Nybegynder
26. maj 2014 - 20:52 #2
Tak! :)