Avatar billede rasmuserdk Nybegynder
24. maj 2014 - 19:35 Der er 9 kommentarer

pc build

Har ram og Det andet der Men vil gerne lave en pc selv :-)
Passer alt det her sammen og burde jeg vælge i-7 istedet for i-5

Bundkort: http://www.edbpriser.dk/bundkort/msi-z87-g43-id-7368419.aspx

Cpu: http://www.edbpriser.dk/processor/core-i5-i5-4430-6-mb-intel-boxed-id-7368344.aspx

Grafikkort: http://www.edbpriser.dk/grafikkort/msi-r9-270-gaming-2g-2-gb-id-7847891.aspx#ProductDetailsAssessments

Strøm: http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/ocz-modxstream-pro-id-481907.aspx

Blæser: http://www.edbpriser.dk/processorkoeling/noctua-nh-u12s-id-7280557.aspx

Kabinet: http://www.edbpriser.dk/kabinet/zalman-z11-plus-id-6725584.aspx

Håber jeg for et svar meget hurtigt glæder mig virkeligt til at få lavet min pc :-) tusind tak for jeres hjælp
hvis i har nogen ider så bare send løs Men omkring de 5000 i penge :D
Avatar billede Slater Ekspert
24. maj 2014 - 19:42 #1
Hvad skal du bruge den til?
Avatar billede Slater Ekspert
24. maj 2014 - 19:55 #2
- Jeg kan lige så godt sige med det samme, at jeg spørger fordi, hvis dit primære formål er at spille på den, er det direkte dumt at købe en i7 i stedet for den tilsvarende i5.

Den største forskel på de to er inklusionen af hyperthreading i i7, hvilket betyder at hver CPU-kerne opfører sig som to (eller flere) logiske processorer, og den dermed er bedre til at udføre flere sideløbende opgaver. Men i spil er der typisk én proces der er vigtig, og alle andre er i baggrunden, og så er hyperthreading fuldstændig ligegyldigt eller endda skadeligt.
En i5 leverer som regel mindst 99,9% af ydelsen af den tilsvarende i7, eller endda bedre i nogle spil.
Avatar billede rasmuserdk Nybegynder
24. maj 2014 - 20:04 #3
Den skal bruges til gaming Så jeg skal holde mig til i-5 og passer alt sammen og tusind tak for hjælpen
Avatar billede Slater Ekspert
24. maj 2014 - 20:17 #4
Det hele er socket 1150, strømforsyningen er stor nok og har de rigtige stik, og bundkortet har PCIe 3.0. Så ja, jeg kan ikke lige se noget, der ikke skulle passe sammen.

Personligt ville jeg nok gå lidt højere op mht. grafikkort. Et R9 270 er okay nu, men det varer ikke længe før det ikke er helt med længere. Men naturligvis er det let at udskifte hen ad vejen.
Avatar billede rasmuserdk Nybegynder
24. maj 2014 - 20:30 #5
hvad for et grafikkort vil du vælge ( ikke for at trænge på men tager gerne imod Ider )
højest 2,2 tusind grafikkort
Avatar billede rasmuserdk Nybegynder
24. maj 2014 - 20:53 #6
Hvis du har en ide til et Grafikkort der vil være en opgradering til en rimelig pris så bare skriv løs :-) glem det pjat jeg sagde lige før
Avatar billede Slater Ekspert
24. maj 2014 - 21:03 #7
Lige nu ville jeg selv gå efter et Geforce GTX 770, der fås netop fra omkring de 2200.

GTX 780 og AMD's R9 290X er bedre, men koster også over 3000, så springet er for stort til at det kan betale sig, hvis man samtidig er økonomisk bevidst og ikke kræver ekstrem ydelse i spil. Det er i hvert fald min mening. Så hellere skifte senere.
Avatar billede rasmuserdk Nybegynder
24. maj 2014 - 21:06 #8
Kiggede også selv på gtx 770 Tusind tak tror jeg vælger det og nu hvor der følger en blæser med i i-5 cpu pakken vil du så forslå at slette den blæser jeg havde tænkt mig at købe fra listen ?
Avatar billede Slater Ekspert
24. maj 2014 - 22:00 #9
Ja, det kan du sådan set godt. Jeg har hørt nogle klager over at de medfølgende larmer en del, men du kan jo altid prøve og udskifte hvis du oplever det. Uden overclocking skulle den jo meget gerne være nok.