Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
20. maj 2014 - 16:12 Der er 3 kommentarer

Reperatør ødelagde min iPhone!

Hej alle,

Jeg skal bruge hurtig hjælp til et spørgsmål .

Jeg tabte min iPhone 5S, hvorefter skærmen gik i stykker, men selve telefonen fungerede.

Vi fandt en butik i København som laver disse ting og det er sådan set også fint nok. Telefonen kunne bruges på vej der ind. Da vi henter den er der ikke strøm på, så vi kører glade hjem og sætter noget power på. Telefonen virker ikke. Blå skærm og så går den ud igen.

Vi kører nu ind til reparatøren igen, som erkender at de har lavet en fejl. De prøver at gendanne og siger det er bundkortet. De sender den herefter på eksternt værksted. Nu, snart 3 uger efter og adskillige opkald (hvor de bare siger de ikke ved hvor langt tid der går) er der stadig intet nyt, kun at det er processorer der er fejlen nu, men de siger nu det ikke er deres skyld.

Så nu står jeg uden min iPhone og en reparatør som ikke vil erkende den fadæse de har lavet. Jeg har kigget i købeloven og ved ikke om formodningsreglen hjælper mig her? Jeg har jo trods alt købt en reparation som blot har gjort yderligere skade.

Der er 200 point på højkant hvis I kan hjælpe. Skal bare have hurtig hjælp :D

Mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2014 - 18:13 #1
kig alle dine forsikringer igennem. Det kunne jo være, at du havde en, der dækker husstandens elektronik.
Avatar billede Little Helper Seniormester
20. maj 2014 - 19:53 #2
Du kan gøre brug af formodningsreglen i denne situation. Den er gældende for vare der ved køb har haft en fejl eller mangel ved køb. Vi taler her om en helt anden sag. I dette tilfælde er det desværre dig der skal påbevise at varen ikke havde den omtalte fejl ved indlevering og at skaden er sket i deres varetægt. Dette får du som du kan regne ud meget svært ved. Evt. henvend dig til forbrugerstyrelsens hotline.

http://www.forbrug.dk/Forbrugerhotlinen
Avatar billede Little Helper Seniormester
20. maj 2014 - 19:57 #3
INDLÆG #2 FORKERT:Du kan IKKE gøre brug af formodningsreglen i denne situation. Den er gældende for vare der ved køb har haft en fejl eller mangel ved køb. Vi taler her om en helt anden sag. I dette tilfælde er det desværre dig der skal påbevise at varen ikke havde den omtalte fejl ved indlevering og at skaden er sket i deres varetægt. Dette får du som du kan regne ud meget svært ved. Evt. henvend dig til forbrugerstyrelsens hotline.

http://www.forbrug.dk/Forbrugerhotlinen
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



Seneste spørgsmål Seneste aktivitet
I dag 14:04 Pixeline cd’er til PC Af Mathilde i Windows
I dag 01:14 Windows 10 - IIS 10 Af bsn i Windows
I går 20:39 Boot fra USB Af poulmadsen i Windows
I går 11:43 Gmail-ikon på skrivebordet Win 10 Af ErikHg i Fri debat
I går 09:22 Lopslag Af Luffe i Excel