Avatar billede TiHs Nybegynder
19. maj 2014 - 12:06 Der er 3 kommentarer

Omdøbe oploaded fil til server i php

Forsøger at omdøbe fil, men får bare flad fil og ikke et jpg. gemt på server.

Her er min Form:

echo "<form enctype=\"multipart/form-data\" action=\"http://servcer/administrator/userpic.php\" method=\"POST\">";
echo "<input type=\"hidden\" name=\"MAX_FILE_SIZE\" value=\"1024000\" />";
echo "Vælg dit billede: ";
echo "<input name=\"uploadedfile\" type=\"file\" />";
echo "<input name=\"usr_id\" value=\"$usr_id\" type=\"text\" />";
echo "<br />";
echo "<input type=\"submit\" value=\"Opload billede\" />";
echo "</form>";

Min php

<?php
$newname = ($_POST['usr_id']);
$file_name = $HTTP_POST_FILES['uploadedfile']['name'];
$new_file_name = $newname;

$target_path = "../images/profilepics/".$new_file_name;

if(move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name'], $target_path)) {
echo "The file $new_file_name has been uploaded";
} else{
echo "There was an error uploading the file, please try again!";
}
?>
Avatar billede moddi100 Seniormester
19. maj 2014 - 12:31 #1
For det første hvad bruger du følgende linje til?

$file_name = $HTTP_POST_FILES['uploadedfile']['name'];

$HTTP_POST_FILES skal derudover ikke bruges, men anvend $_FILES ligesom du korrekt har gjort længere nede.

Er der altid tale om et jpg-billede, skal du huske at have filtypen med ved navngivning af den nye fil:
// Erstat
$newname = ($_POST['usr_id']);

// med
$newname = basename($_POST['usr_id']) . '.jpg';

basename() anvendes kort sagt til at forhindre at brugeren kan oprette filen i en anden mappe. Hvis du vil vide mere herom, så skriv endelig.
Avatar billede TiHs Nybegynder
19. maj 2014 - 13:09 #2
Det var en løsning jeg havde læst mig til. Så var jeg igang med selv at se om jeg kunne ændre navnet og kan godt se at linjen ikke bruges til noget :o)
Det virker nu med den nye linie og basename :o)

takker ... send svar
Avatar billede moddi100 Seniormester
19. maj 2014 - 14:00 #3
Så lidt :)