Avatar billede Anders F Praktikant
13. maj 2014 - 22:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan af-installerer jeg dog Word 2000?

Hej

Jeg har en gammel Word 2000, jeg har installeret på min Win 7 64 bit pc.

Nu skal jeg af-installere den, fordi jeg skal have installeret en ny Word 2010.

Jeg kan bare ikke finde ud af at af-installere den!

Jeg kan ikke finde den under programmer eller i Kontrolpanel Fjern programmer, og den originale cd fra MS sætter jeg i pc'ens dvd-drev og kører "Kør", men der kommer ikke noget frem til at af-installere.

Hvad hulen gør man så?!

Mvh.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. maj 2014 - 23:14 #1
Prøv at rense din Pc.
Første trin vælg overflødige programmer fra i opstarten!
http://gratisupload.dk/vis_billede/709844/
Her er en vejledning til brug af Ccleaner & Defraggler
http://gratisupload.dk/vis/709845
Ps. Normalt er det bare at opdatere Office pakken jeg har aldrig skullet fjerne den gamle Office først.og så bevarer du også dine Outlook indstillinger!
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 08:12 #2
Nogle gange har Microsoft.com lavet værktøj til det. På deres site søg efter completely remove word 2000
Avatar billede Anders F Praktikant
14. maj 2014 - 08:16 #3
Hej poko1

Tak skal du have.

Du tror ikke, der sker noget mærkeligt, hvis jeg installerer Word 2010 oven på en så gammel Word som Word 2000?

- Jeg forventer ingen garanti for noget, men hvad tror du? Har du nogen erfaring med det?

Mvh.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. maj 2014 - 09:38 #4
Uden at det skal forstås som Pral har jeg endnu aldrig haft problemer med at opgradere en Office pakke. og jeg har virkelig gjort det utallige gange.
De eneste gange det har været nødvendig at Afinstallere Office var hvor brugere ikke kunne lide den nyere udgave og ville til bage til deres gamle Word. jeg laver mest i forbindelse med ældre borgere og de har som regel svært ved at vænne sig til noget nyt !
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 09:57 #5
skulle det glippe, så http://support.microsoft.com/kb/239938/DA
ned på siden til:
Yderligere Information
Følgende fil kan hentes fra Microsoft Download Center:
Hent Eraser2k.exe nu

og så kør det - så er der garanteret ingen rester.
Avatar billede Anders F Praktikant
14. maj 2014 - 16:33 #6
Hej, tak, men det er kun til Windows 2000, ikke til nyere versioner, skriver Microsoft selv, og allerede ved XP står det af, og jeg har Win 7. Mvh .
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 16:39 #7
ok - de har ikke opdateret programmet til automatisk fjernelse - her er deres opskrift på at gøre det manuelt
http://support.microsoft.com/kb/219423/da
afsnittet Yderligere Information
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2014 - 16:50 #8
Hvis man sætter installations cd i til office 2000, får man så ikke mulighed for at fjerne den den vej?
Avatar billede Anders F Praktikant
14. maj 2014 - 16:54 #9
Hej tak, men det der var så mærkeligt var, at Microsoft Word 2000 slet ikke stod i Kontronpanel under Fjern programmer! Der var absolut intet.

Nu har jeg lige haft ringet til Microsoft. De sagde, jeg bare skulle installere Office 2010 hen over det.

Det gjorde jeg så.

Derefter skete det så det mystiske, at jeg i Kontrolpanel Fjern programmer, så dukkede Microsoft Office 2000 op ved siden af Microsoft Office 2010, og så kunne jeg endelig fjerne det!

Du må gerne få point, hvis du vil, så smid et svar.

Mvh. Anders
Avatar billede Anders F Praktikant
14. maj 2014 - 16:56 #10
Nej. Det virkede før i tiden, da jeg havde min XP computer, men på min Win 7 sker det overhovedet ingenting, når jeg isætter cd'en, efter at Word først er installeret, så jeg kunne heller ikke afinstallere ad den vej. MVh.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. maj 2014 - 17:06 #11
Jeg har lige opgraderet En office 2000 til 2003 der var overhovedet ingen problemer
http://gratisupload.dk/vis_billede/710500/
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 17:07 #12
Hvis selve det program, der afinstallerer word er væk af en eller anden årsag, så vil andre programmer som fx ccleaner kunne fjerne det i listen i tilføj/fjern programmer. Og så er muligheden væk. Med den nye word kom programmet ind på maskinen igen, og så kunne den kalde den gamle rutine.
Mystisk - men det kan ske.
Avatar billede Anders F Praktikant
14. maj 2014 - 17:10 #13
Hej Claus57. Ja, det må være det, der er sket. Jeg har vistnok kørt Ccleaner på et tidspunkt. Cd'en med Word 2000 kunne i hvert fald heller ikke fjerne programmet. Nå, dagens omgang computerbøvl er blevet løst :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2014 - 18:02 #14
#13 Ok. Godt du fik det løst. Jeg hopper af tråden igen :-)
Avatar billede Anders F Praktikant
14. maj 2014 - 22:12 #15
Hej Poko1. Tjae, det her var lidt underligt. Min pc var nok et særtilfælde. Mvh.
Avatar billede Anders F Praktikant
16. maj 2014 - 10:12 #16
Svar