Avatar billede Game94 Nybegynder
08. maj 2014 - 10:33 Der er 8 kommentarer

Hjælp til et simpelt program!

Jeg skal lave dette simple program:

program goal:
It is a mafia-style game were the player has 20 days to buy and sell drugs in different
countries. The score is how much money the player has left at the end of the game. The game
saves a high score track simply shows all the scores ever made in the game.

The Gangster starts the game with 5000,- $ in Colombia. He sees that the price of
cocaine is very cheap and buys 12 packages. He then travels to Denmark and sells the cocaine
for a profit. Peters travels back to Colombia and buys another 35 packages of Cocaine,
however, this time the price has changed and the drug is a lot more expensive. He travels to
Denmark and sells the cocaine, but here the price has also changed for the worse and Peters
only makes a tiny profit.
This continues for 20 days with the price changing all the time. At the end of the
game (the 20 days) Peters drugs are all sold in his final country and his total amount of dollars
are shown. This is his score. He then sees the high score list with his previous scores

Requirement:
- The user must be able to start the game with 5000,-$ in Denmark, the starting country.

- The following countries must exist and the player must be able to travel between them:
a) Denmark
b) Colombia

- The following drugs must exist in both countries with a Base Price and Base
availability as follows::
- Cocaine. Base Price: 1200. Base Availability: 30
- Heroin. Base Price: 1600. Base Availability: 15

- The player must be able to select the amount of drugs to buy and sell in each country.

- After 20 country changes the game must end and sell all the players drugs at the
current countries prices. The game must then display the players final, total amount of
money. This must be saved in a high score list

- The high score list must be saved from game to game and be accessible.

Strategy:
The Base Price must randomly change in each country
following this rule:

1. Randomly determine if the Base Price goes up or
down (+ or -)

2. Randomly modify the final price from 1% to 85%
The Base Availability must randomly change in each country

following this rule:
1. Randomly determine if the Base Availability goes up
or down (+ or -)

2. Randomly modify the final availability from 15% to

Programmet skal være meget simpelt og let at forstå, med nogle kommentare på hvad der sker. programmet skal have en simpel GUI, og programmet skal være delt ud over flere "Classes".
Jeg betaler 50 kr, hvis du kan lave dette program til mig, til på lørdag.
Avatar billede repox Seniormester
08. maj 2014 - 10:39 #1
Du vil betale 50 kr (altså halvtreds?) for et Java baseret spil med en deadline på to dage?
Avatar billede Game94 Nybegynder
08. maj 2014 - 10:50 #2
Ja, men det skal bare være et simpelt program, det vigtigste er at det fungere, det behøver ikke at være perfekt. Jeg skal kun bruge programmet til at vise nogle elever
Avatar billede woodydrn Nybegynder
08. maj 2014 - 10:57 #3
Jeg har lavet et mafia spil engang, som jeg ikke havde tid til at lave færdigt - mafia.woodydrn.com - det kan du købe for 20.000,-
Avatar billede Game94 Nybegynder
08. maj 2014 - 12:15 #4
det eneste jeg skal bruge spillet til, er at vise det frem til mine elever. så de kan se hvordan man bruger et interface og hvordan de forskellige classes samarbejder og sidst men ikke mindst, hvordn et GUI fungere.
Avatar billede Game94 Nybegynder
08. maj 2014 - 12:20 #5
Det her en Skoleopgave, det er ikke noget rigtigt spil!!!
Avatar billede repox Seniormester
08. maj 2014 - 15:50 #6
Men du er ikke klar over hvor lang tid det ville tage at lave?
Avatar billede Game94 Nybegynder
08. maj 2014 - 20:19 #7
Jo der var nogle drenge fra klassen der lavede det på 2 timer! som sagt, programmet skal bare fungere med en standard java GUI
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
08. maj 2014 - 23:09 #8
En timeløn på 25 kr lyder da mere end fair (ironi kan forekomme)