Avatar billede MrPingWin1255 Nybegynder
07. maj 2014 - 20:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Array inde i et andet Array

Hej allesammen, jeg står med et mindre problem. Jeg er i gang med et skole projekt, hvor jeg prøver at få lavet en bestilling side af pladser, lidt ligesom man ser i en Biograf.

Jeg har 4 oplysninger, jeg får sendt fra en form action, fra siden før. Mit problem opstår nu, hvor jeg gerne vil gemme mine oplysninger i en json fil. Jeg kan sagtens gemme mine oplysninger, men vil gerne nøjes med en enkelt json fil, istedet for 15 json filer. Derfor vil jeg gerne gemme det, ved hjælp af et array inde i et andet array.

Jeg har 15 pladser i alt, og de bliver gemt som et array $bord. Jeg vil gerne havde at hvis man vælger f.eks plads 2 og 3. Så gemmer den  $_POST["tlf"}, $_POST["navn"} og $optaget under de valgte pladser. Så jeg til sidste har 15 linjer i min json fil, med de indtastede oplysninger, ud fra hver plads

Her er den kode jeg har indtil vidre:

<?php
foreach($_POST['bord'] as $value)
{
;
}
$value = explode(":", $value);
$bord = $value[1];
$optaget = $value[0];

    $bordbestilling = array(
    "bord" => $bord,
    "optaget" => $optaget,
    "navn" => $_POST["navn"],
    "tlf" =>  $_POST["tlf"]
    );

    $bestilling = json_encode($bordbestilling);
    file_put_contents("data/bestil/borde.json", $bestilling);

    header("Location: resevering.php");

?>

På forhånd tak
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. maj 2014 - 20:18 #1
Uden at kende din form og din præcise opbygning, hvad så med noget ala:

<?php
$bordbestilling = array();
foreach($_POST['bord'] as $value){
  $value = explode(":", $value);
  $bord = $value[1];
  $optaget = $value[0];

  $bordbestilling[$bord] = array(
    "bord" => $bord,
    "optaget" => $optaget,
    "navn" => $_POST["navn"],
    "tlf" =>  $_POST["tlf"]
  );
}
$bestilling = json_encode($bordbestilling);
file_put_contents("data/bestil/borde.json", $bestilling);
header("Location: resevering.php");
exit();
?>
Avatar billede MrPingWin1255 Nybegynder
07. maj 2014 - 20:50 #2
Jeg takker, det hjalp
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. maj 2014 - 20:56 #3
Så får du et svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. maj 2014 - 20:53 #4
Takker for point