Avatar billede henrik_40 Juniormester
07. maj 2014 - 16:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

email virker ikke ved opdatering fra asp 2.0 til asp 4.0

Hej eksperter
Opdatering asp .net 2.0 (Visual Studio 2005 til asp .net 4.0 (Visual Studio 2013)

Jeg har efter opdatering og flytning af webside fra en server til en anden server, fået problemer med afsendelse af emails.

I det nye system kan jeg ikke sende email UD af huset. Men interne email går det fint med.

Email serveren ligger nøjagtig samme sted (og med samme konfiguration i web.config) men webserveren er flyttet:
    <add key="SmtpServer" value="merkur.service.dk"/>

Håber på Jeres hjælp...

Her er en stump af min kode:
        public bool SendEmail(string[] to, string[] cc, string[] bcc, string from, string subject, string message, string[] attachment, bool htmlFormat)
        {
            // check for receipes
            if(to.Length == 0 && cc.Length == 0)
            {
                return false;
            }

            // mail TO
            string mailTo = GetSemicolonDelimitedList(to);
            if (mailTo.LastIndexOf(";")+1 == mailTo.Length)
                mailTo = mailTo.Substring(0, mailTo.Length-1); // delete last ";" in string
            List<string> mailToList = EmailList(mailTo);

            // mail CC
            List<string> mailCcList = new List<string>();
            if (cc[0].Length > 0)
            {
                string mailCC = GetSemicolonDelimitedList(cc);
                if (mailCC.LastIndexOf(";") + 1 == mailCC.Length)
                    mailCC = mailCC.Substring(0, mailCC.Length - 1); // delete last ";" in string
                mailCcList = EmailList(mailCC);
            }

            // mail BCC
            List<string> mailBcList = new List<string>();
            if(bcc[0].Length > 0)
            {
                string mailBCC = GetSemicolonDelimitedList(bcc);
                if (mailBCC.LastIndexOf(";") + 1 == mailBCC.Length)
                    mailBCC = mailBCC.Substring(0, mailBCC.Length - 1);
                mailBcList = EmailList(mailBCC);
            }

            // create mail
            MailMessage mail = new MailMessage();

            if (mailToList.Count >  0)
            {
                foreach (var mailtoadd in mailToList)
                    mail.To.Add(mailtoadd);
            }

            if (mailCcList.Count > 0)
            {
                foreach (var mailtoadd in mailCcList)
                    mail.CC.Add(mailtoadd);
            }

            if (mailBcList.Count > 0)
            {
                foreach (var mailtoadd in mailBcList)
                    mail.Bcc.Add(mailtoadd);
            }

            mail.From = new MailAddress(from);
            mail.Subject = subject;
            mail.Body = message;
            if(htmlFormat)
            {
                mail.IsBodyHtml = true;
            }
            else
            {
                mail.IsBodyHtml = false;
            }
            Attach(mail, attachment);

            // send mail
            SmtpClient smtp = new SmtpClient(ConfigurationManager.AppSettings["SmtpServer"]);
            bool success = true;
            try
            {
                smtp.Send(mail);
            }
            catch
            {
                success = false;
            }
            mail.Attachments.Dispose();

            mail = null;

            return success;
        }
Avatar billede kalp Novice
07. maj 2014 - 17:08 #1
prøv at sætte dette før du sender din mail:

smtp.UseDefaultCredentials = true;

eller omvendt

smtp.UseDefaultCredentials = false;

Har du sat den til false og det stadig ikke fungere kan du evt. sætte smtp.Credentials propertien.

Det er blot nogle bud... måske er det slet ikke i koden problemet ligger:) Du siger trods alt du har flyttet server, så der kan være nogle issues der.
Avatar billede spil2vind Nybegynder
07. maj 2014 - 17:34 #2
Kan du se hvorledes mails kommer frem internt, for det virker da mystisk, for det kan da ikke være din kode der er noget galt med, når du siger at intern virker korrekt, kan det være mail server der ikke accepterer at du sender eksternt?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2014 - 01:22 #3
Kunne du uddybe "I det nye system kan jeg ikke sende email UD af huset." lidt?

F.eks. afsloere om der komer fejl fra programmet eller om der kommer bounce mail eller ...
Avatar billede henrik_40 Juniormester
13. maj 2014 - 15:02 #4
Hej Alle

Problemet lå på mail-serveren, som I har været inde på. Jeg har ikke adgang til mail-serveren, så da vores Servermand gav adgang fungerede det fint.

Mange tak for Jeres input.