Avatar billede weber8632 Praktikant
07. maj 2014 - 16:20 Der er 4 kommentarer

xml til php array

Hej er ved at lave et setup hvor jeg bruger google distancematrix.

Men hvordan gemmer jeg alle elementerne fra følgende xml i arrays?

http://maps.googleapis.com/maps/api/distancematrix/xml?origins=viborg&destinations=viborg|%C3%A5rhus|aalborg&mode=driving&language=fr-FR&sensor=false

Jeg ønsker at gemme value felterne fra hvert element i et array $distance[]
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2014 - 16:32 #1
http://www.w3schools.com/php/php_xml_simplexml.asp

Simpel guide til hvordan man parser XML.
Læs, prøv og vend tilbage, når du har noget kode at vise :)
Avatar billede weber8632 Praktikant
07. maj 2014 - 16:56 #2
Super guide - mit problem er dog at nå videre ned i niveauerne.
Kan godt prøve at lave noget kode udfra hvordan jeg tror det kan lade sig gøre men har du et hurtigt hint til at nå ned i sidste niveau på mit xml link ville det være fedt :)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2014 - 17:37 #3
Du kan jo bruge dette som inspiration:

<?php
$xmlFileData = file_get_contents("http://maps.googleapis.com/maps/api/distancematrix/xml?origins=viborg&destinations=viborg|%C3%A5rhus|aalborg&mode=driving&language=fr-FR&sensor=false");
$xmlData = new SimpleXMLElement($xmlFileData);

$elem = $xmlData->row->element;

foreach ($elem AS $e)
{
    echo 'Distance Value '. $e->distance->value . '<br />';
    echo 'Distance Text ' . $e->distance->text . '<br />';
    echo '<br />';
}
?>
Avatar billede weber8632 Praktikant
08. maj 2014 - 16:33 #4
mange tak det løste mit problem