Avatar billede oledahl Nybegynder
17. august 2001 - 12:28 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Brugere skal kunne installere programmer? Group Policy

Jeg har oprettet en OU og lavet en Group Policy på denne. Formålet med policyen er at jeg vil give medlemmerne af denne OU lov til at installere programmer, f.eks Acrobat Reader, uden at være logget på som admin, men det virker ikke. Skulle man ikke kunne gøre det på nedenstående måde måde?
I Policyen under Administrative Templates+Windows Components+ Windows Installer har jeg enabled \"Always install with elevated privileges\" og \"Enable user control over installs\"

Mange hilsner
Ole
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. august 2001 - 12:32 #1
Hmmm... istedet ville jeg foreslå at du oprettede en gruppe til dem der skal kunne installere. F.eks. \"install users\". Gør denne gruppe medlem af de LOKALE administrators grupper.

Det fungerer fint, og du slipper for policies :)

NanoQ
Avatar billede dr.m Nybegynder
17. august 2001 - 12:37 #2
NanoQ > I think he wants to avoid assigning local admins.

oledahl > When you enabled the policy in Computer Configuration, make sure it did an Add Value name AlwaysInstallElevated, as a REG_DWORD data type, and set the data value to 1, at the following keys:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Policies\\Microsoft\\Windows\\Installer

HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Group Policy Objects\\LocalMachine\\Software\\Policies\\Microsoft\\Windows\\Installer

HKEY_USERS\\<SID>\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Group Policy Objects\\LocalMachine\\Software\\Policies\\Microsoft\\Windows\\Installer

M
Avatar billede dr.m Nybegynder
17. august 2001 - 12:40 #3
also make sure that your GP doesn\'t collide with another GP by inheriting that. win2k has tools to find GP conflicts
Avatar billede robotten Praktikant
17. august 2001 - 12:42 #4
Kunne også opgradere brugerne fra almindelige bruger til superbrugere. Her kan anvendes den indbyggede konto, og gøres under adm. værktøjer.

DEt gør dem i satnad til ,at indlæse programmer lokalt, men stadig ikke rettigheder til at se alt andet på netværket.
Avatar billede makse Nybegynder
17. august 2001 - 12:46 #5
Avatar billede dr.m Nybegynder
17. august 2001 - 12:48 #6
tak maske, I haven\'t seen it before but it says exactly what I suggested :)
Avatar billede dr.m Nybegynder
17. august 2001 - 12:49 #7
sorry... makse
Avatar billede makse Nybegynder
17. august 2001 - 12:50 #8
Dr.m > Np. Just a coment to backup your answer. :)
Avatar billede dr.m Nybegynder
17. august 2001 - 12:53 #9
in that case, thanks :)
Avatar billede oledahl Nybegynder
17. august 2001 - 13:07 #10
Ja, den med at melde brugerne ind i den lokale administratorgruppe virker godt nok, og det er den jeg allerede bruger
Avatar billede oledahl Nybegynder
17. august 2001 - 13:10 #11
Dr. M. og Makse
Skal det gøres manuelt på klienterne?
Ole
Avatar billede dr.m Nybegynder
17. august 2001 - 13:14 #12
yes. try that on 1 client. if it works you know the source of your problem.

you can always import reg files via the logon script if it becomes necessary
Avatar billede oledahl Nybegynder
17. august 2001 - 13:16 #13
Wait a minute, Jeg prøver lige
Avatar billede dr.m Nybegynder
17. august 2001 - 13:32 #14
if this is the problem then you can import it easily as I wrote above like this:

have this line in your logon script:
regedit /s \\\\Servername\\sharename\\drm.reg

and you drm.reg should look like this:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Policies\\Microsoft\\Windows\\Installer]
\"AlwaysInstallElevated\"=\"1\"

[HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Policies\\Microsoft\\Windows\\Installer]
\"AlwaysInstallElevated\"=\"1\"

M
Avatar billede oledahl Nybegynder
17. august 2001 - 13:33 #15
Ja, men jeg har ikke disse nøgler i registreringsdatabasen
Avatar billede dr.m Nybegynder
17. august 2001 - 13:36 #16
try importing the reg file I made for you.

ps. if you don\'t have it then your clients didn\'t get the GP which might indicate a policy conflict.
Avatar billede oledahl Nybegynder
17. august 2001 - 13:46 #17
Det er de eneste ændringer jeg har lavet i GP, så jeg tror ikke der er konflikter.
Jeg har kørt din reg fil, men det hjælper ikke, desværre
Avatar billede svein Nybegynder
20. august 2001 - 09:15 #18
oledahl>
Publiserer du eller assigner du denne software?
Hvorfra kører du denne software, fra User eller Computer delen?
Avatar billede oledahl Nybegynder
20. august 2001 - 11:12 #19
Jeg går ud fra at jeg publicerer - programmerne ligger på et fælles netværksdrev som brugerne har adgang til.
Avatar billede svein Nybegynder
20. august 2001 - 11:47 #20
I Windows 2000 Group Policy har du mulighed for at publicere og assigne software til enten Computer eller User. Det er ikke helt uvesentlig hvad du har gjort i dette tilfelde! Dit svar var noget uldent!? Publicere har ikke noget med
Og, du skal også checke at når du kører de o.n. regfiler at du er den samme bruger som den du bruger til at logge på med når du kører installationen, da noget skal ligge i HKCU !
Avatar billede oledahl Nybegynder
20. august 2001 - 16:36 #21
Ja, jeg vedgodt at man kan publicere og assigne software, men har ikke rigtigt prøvet det på den måde endnu. Domænet er et forsøg på at lave et win2k miljø, og brugerne skal have lov at installere det de vil - altså også programmer som de selv downloader. Derfor er det svært for mig at sige hvilke programmer de skal have assignet.
Den metode NANOQ nævner med at gøre brugerne til lokale administratorer virker OK og det er den vi bruger nu, men jeg mente at der måtte være en anden og bedre måde.
Vedr. det du nævner med regfilerne: Har en bruger lov at rette i regdb?
Avatar billede dr.m Nybegynder
21. august 2001 - 14:04 #22
after you imported my registry file, did you restart the PC? sometimes it needs to be done to load the new registry.

also, make sure that in your domain policy you don\'t deny access to registry or programs would not be installed as well.
Avatar billede svein Nybegynder
21. august 2001 - 15:39 #23
Har du husket at sætte den Policy i både User og Computer delen af din OU Group Policy!?
Avatar billede oledahl Nybegynder
22. august 2001 - 13:19 #24
>Svein - Ja, det har jeg gjort
>Dr.M - Ja, jeg har genstartet. Jeg har ikke tjekket Domainpolicy endnu.
Avatar billede oledahl Nybegynder
27. august 2001 - 13:11 #25
Jeg giver dig pointene på grund af din ihærdighed.
Tak for hjælpen
Mvh. Ole
Avatar billede dr.m Nybegynder
27. august 2001 - 13:13 #26
wow! thanks :-)