Avatar billede boris16 Nybegynder
17. august 2001 - 12:07 Der er 22 kommentarer

Flash i HTML

hvordan for jeg en Flash movie til at fungere i HTML programmering
P.S. jeg arbejder i Macintosh

På forhånd
Tak
Avatar billede eflow Nybegynder
17. august 2001 - 12:10 #1
Dreamweaver.....du kan downloade en trial på macromedias hp:
www.macromedia.com
Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2001 - 12:17 #2
        <object classid=\'clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\' codebase=\'http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0\' width=\'720\' height=\'36\'>
      <param name=movie value=\'flash.swf\'>
    <param name=quality value=high>
      <embed src=\'flash.swf\' quality=high pluginspage=\'http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\' type=\'application/x-shockwave-flash\' width=\'720\' height=\'36\'>
      </embed>
    </object>
Avatar billede eflow Nybegynder
17. august 2001 - 12:24 #3
ja okey....du kunne også bare få koden..men det er jeg nok for doven til ;-)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. august 2001 - 12:25 #4
Næsten det samme ... prøv dig lidt frem. Der skal nok være een af dem der virker for dig også.

<object classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\" codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0\" width=\"240\" height=\"280\">
  <param name=movie value=\"file:din_fil.swf\">
  <param name=quality value=high>
  <embed src=\"file:din_fil.swf\" quality=high pluginspage=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\" type=\"application/x-shockwave-flash\" width=\"240\" height=\"280\">
  </embed>
</object>
Avatar billede boris16 Nybegynder
17. august 2001 - 12:32 #5
det virker perfekt, problemet er bare at teksten i mit flash er gigant småt..så småt at man nædten ikke kan se det... hvad kunne der være galt.

Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2001 - 12:39 #6
at din width og/eller height ikke er samme størrelse som din flash fil - eller du har lavet noget forkert i flash\'en
Avatar billede boris16 Nybegynder
17. august 2001 - 12:40 #7
det ville bare være kanon hvis du gad\' så for du bare 60 point....(hvis det virker såfølgelig)
: - )
Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2001 - 12:41 #8
hvem gad hvad?
Avatar billede boris16 Nybegynder
17. august 2001 - 12:44 #9
det jeg mener er at den der kommer med den løsning jeg kan bruge/eller virker får 60 point... okay... det ville være virkelig kanon hvis der kom en løsning...
Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2001 - 12:47 #10
hvor bred og høj er din flashfil?
Avatar billede boris16 Nybegynder
17. august 2001 - 12:55 #11
kommer
Avatar billede boris16 Nybegynder
17. august 2001 - 13:03 #12
du må havde mig undskyldt, men jeg har ikke brugt macintosh udgave af flash før... så ved du hvordan jeg ser størelsen på min flash movie ????
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. august 2001 - 13:07 #13
Hvad sker der hvis du redigerer på størrelserne i:
... shockwave-flash\' width=\'720\' height=\'36\'>

F.eks. sætter height=\"360\"
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. august 2001 - 13:08 #14
...  \' i stedet for \"
Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2001 - 13:08 #15
du har vel selv lavet den i flash... og inde i programmet hvor den er lavet er der en størrelse og bredde - og den højde og bredde der står i det script jeg gav skal være den samme som den størrelse filen har...

ellers må du prøve noget ulovligt (som jeg ikke ved om vil virke:

<object classid=\'clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\' codebase=\'http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0\'>
      <param name=movie value=\'flash.swf\'>
    <param name=quality value=high>
      <embed src=\'flash.swf\' quality=high pluginspage=\'http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\' type=\'application/x-shockwave-flash\'>
      </embed>
    </object>
Avatar billede boris16 Nybegynder
17. august 2001 - 13:25 #16
jeg kan sgu\' ikke finde noget width og height i flash programmet.
men noget helt andet er at da skrev de sidste koder ind som du gav\' mig, så blev teksten stor(der er kun tekst i min flash movie) ja altså nu er teksten ca. font 9 og så er der et stor 280 x 240 vidt baggrunds areal uden om.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. august 2001 - 13:39 #17
Hvilken html editor bruger du ?
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2001 - 20:36 #18
boris16 >> hvilket program har du lavet din falsh-fil i?
Avatar billede boris16 Nybegynder
20. august 2001 - 08:14 #19
jeg arbejder i et macintosh baseret flash progam det heder: Macromedia Flash 5.0.6
Avatar billede boris16 Nybegynder
20. august 2001 - 08:15 #20
undskyld skrive fejl heder=hedder
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2001 - 14:35 #21
jeg er ikke sikker, men prøv at find en menu der hedder \"Modify\" og vælg så \"Movie...\" - derinde (burde der) stå nogle dimensioner...
Avatar billede day Nybegynder
20. august 2001 - 15:44 #22
Jeg er også ny i flash, men det er vigtigt, at din mowie passer i størrelsen. Modify - Movie er en af måderne du kan beholde størrelsen på teksten fra starten af. Bagefter skal du publishe din movie: File - publish setting til at starte med. Derefter Publish og du får en html-fil, hvor hele koden står. Husk også at det hele skal ligge i den samme mappe og at filnavnet er det rigtige.
Hilsen Day