Avatar billede MartinLauritsen Nybegynder
03. maj 2014 - 19:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk meta

hej har problemer med et dynamisk meta, den bliver ved at sige der ingen rækker er på positionen 0, og selvom jeg ændrer den til et felt, jeg ved der er data i, bliver den ved at sige det.

string page = Request.Url.Segments[Request.Url.Segments.Length - 1];
        DataTable dtMeta = this.GetData(page);

        //Tilføjer Page Title
        this.Page.Title = dtMeta.Rows[0]["Title"].ToString();

        //Tilføjer Keywords Meta Tag
        HtmlMeta keywords = new HtmlMeta();
        keywords.HttpEquiv = "keywords";
        keywords.Name = "keywords";
        keywords.Content = dtMeta.Rows[0]["Keywords"].ToString();
        this.Page.Header.Controls.Add(keywords);

        //Tilføjer Description Meta Tag
        HtmlMeta description = new HtmlMeta();
        description.HttpEquiv = "description";
        description.Name = "description";
        description.Content = dtMeta.Rows[0]["Description"].ToString();
        this.Page.Header.Controls.Add(description);

Min Datatable
private DataTable GetData(string page)
    {
        string query = "SELECT fldID, Title, Description, Keywords FROM tblFrontPage WHERE LOWER(Page) = LOWER(@Page)";
        string conn = ConfigurationManager.ConnectionStrings["dbconn"].ConnectionString;
        using (SqlConnection _conn = new SqlConnection(conn))
        {
            using (SqlCommand CMD = new SqlCommand(query))
            {

                using (SqlDataAdapter sda = new SqlDataAdapter())
                {
                    CMD.CommandType = CommandType.Text;
                    CMD.Parameters.AddWithValue("@Page", page);
                    CMD.Connection = _conn;
                    sda.SelectCommand = CMD;
                    DataTable dt = new DataTable();
                    sda.Fill(dt);
                    return dt;
                }
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2014 - 20:54 #1
din korttidshukommelse skal trænes - men der kommer nok et indlæg på det første spg (regn dog ikke med at lørdag aften er den hurtigste).
Alle andre: http://www.eksperten.dk/spm/994187
Avatar billede MartinLauritsen Nybegynder
04. maj 2014 - 00:52 #2
hehe ja, men kunne ikke lige hitte ud af hvor, jeg kunne slette den. er ny herinde, så skal lige hitte ud af det hele ;)
Avatar billede MartinLauritsen Nybegynder
09. april 2015 - 13:30 #3
fixed