Avatar billede MartinLauritsen Nybegynder
03. maj 2014 - 19:33 Der er 1 kommentar

Dynamisk meta

hej har et problem med min dynamisk meta. Den bliver ved at sige at der ingen rækker er på positionen [0], og selvom jeg retter den til et felt, jeg ved der er data i, siger den det samme. kan simpelthen ikke finde ud af, hvorfor den bliver ved at sige det.

string page = Request.Url.Segments[Request.Url.Segments.Length - 1];
        DataTable dtMeta = this.GetData(page);

        //Tilføjer Page Title
        this.Page.Title = dtMeta.Rows[0]["Title"].ToString();

        //Tilføjer Keywords Meta Tag
        HtmlMeta keywords = new HtmlMeta();
        keywords.HttpEquiv = "keywords";
        keywords.Name = "keywords";
        keywords.Content = dtMeta.Rows[0]["Keywords"].ToString();
        this.Page.Header.Controls.Add(keywords);

        //Tilføjer Description Meta Tag
        HtmlMeta description = new HtmlMeta();
        description.HttpEquiv = "description";
        description.Name = "description";
        description.Content = dtMeta.Rows[0]["Description"].ToString();
        this.Page.Header.Controls.Add(description);

og min datatable
private DataTable GetData(string page)
    {
        string query = "SELECT Title, Description, Keywords FROM MetaTags WHERE LOWER(Page) = LOWER(@Page)";
        string constr = ConfigurationManager.ConnectionStrings["constr"].ConnectionString;
        using (SqlConnection con = new SqlConnection(constr))
        {
            using (SqlCommand cmd = new SqlCommand(query))
            {
                using (SqlDataAdapter sda = new SqlDataAdapter())
                {
                    cmd.CommandType = CommandType.Text;
                    cmd.Parameters.AddWithValue("@Page", page);
                    cmd.Connection = con;
                    sda.SelectCommand = cmd;
                    DataTable dt = new DataTable();
                    sda.Fill(dt);
                    return dt;
                }
Avatar billede Syska Mester
12. maj 2014 - 21:48 #1
Attach en Debugger og sæt et break point ... så kan du se hvad der er ...

eller SQL Profiler og se hvad query der bliver skudt afsted mod din DB.