Avatar billede Bomanden Nybegynder
02. maj 2014 - 12:38 Der er 1 kommentar

VBA Excel 2007 kontra 2010

Hej

Jeg har en frustration jeg har siddet i de sene nattetimer og programmeret i Excel 2007, hvor min Excel-form virkede super fint.
Så kommer jeg ind på mit arbejde, hvor vi benytter Excel 2010, og så virker min formular ikke.
Går jeg i referencer mangler jeg "Microsoft Common Controls- 6.0"(SP6). Vores IT-afdeling kan ikke hjælpe mig, hvilket i sig selv er en frustration.
Jeg er ny i VBA, og bestemt ikke ekspert!
Kan jeg omskrive min kodning så den passer til Excel 2010:

Jeg får en compile error på "Rowcount" fordi den mangler biblioteket.

Private Sub OK_knap_Click()

Dim lRow As Long
Dim lPart As Long
Dim ws As Worksheet
Dim rng As Range
Set ws = Worksheets("OdenseHG110")
Set rng = Sheets("OdenseHG110").Range("A1:J10000")

' Write data to worksheet
RowCount = Worksheets("OdenseHG110").Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count
With Worksheets("OdenseHG110").Range("A1")
.Offset(RowCount, 0).Value = DateValue(Me.Dato_for_haendelse_textbox.Value)
.Offset(RowCount, 1).Value = Me.Oprindels_combobox.Value
.Offset(RowCount, 2).Value = Me.Problembeskrivelse_textbox.Value
.Offset(RowCount, 3).Value = Me.Område_combobox.Value
.Offset(RowCount, 4).Value = Me.Emne_combobox.Value
.Offset(RowCount, 5).Value = Me.Risikovurdering_combobox.Value
.Offset(RowCount, 6).Value = Me.Prioritering_combobox.Value
.Offset(RowCount, 7).Value = DateValue(Me.Deadline_textbox.Value)
.Offset(RowCount, 8).Value = Me.Ansvarlig_combobox.Value
End With

' Clear the form
For Each ctl In Me.Controls
If TypeName(ctl) = "TextBox" Or TypeName(ctl) = "ComboBox" Then
ctl.Value = ""
ElseIf TypeName(ctl) = "CheckBox" Then
ctl.Value = False
End If
Next ctl
End Sub

MVH

Bo
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
02. maj 2014 - 12:53 #1
Den her skulle gerne løse det for dig :-)
http://www.fmsinc.com/MicrosoftAccess/controls/mscomctl/