Avatar billede larsp Nybegynder
17. august 2001 - 11:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbne i window.opener under brug af window.opener

Jeg laver en popup (wiz) fra et browservindue (main) vha. koden:
  var test = window.open(\'\',\'wiz\',\'toolbar=yes,height=300,width=300\');
  test.location = \'window1.asp\'
  test.focus();

Jeg vil så gerne lave noget tilsvarende kode, som sætter url og focus på main vinduet. Det kan gøres ved window.opener, men det er dokumenteret og personligt oplevet at den kun virker periodisk i IE5. Kan det ikke lade sig gøre at give main vinduet et navn, ligesom man giver popup\'en et navn (wiz), og så henvise til dette navn i en linie a\'la
  var test = window.open(\'\',\'main\',\'toolbar=yes,height=300,width=300\');

Mvh. LarsP

Avatar billede roenving Novice
17. august 2001 - 11:17 #1
<BODY onLoad=\"self.name=\'Main\'\" onUnload=\"self.name=\'\'\">

skrevet af efter javascript bible

onUnload\'en er med for at ikke andre helt uvedkommende sider skal kunne forvirres.

hth
jes

PS. om det virker med din fokus-problem har jeg ikke testet =·]
Avatar billede larsp Nybegynder
17. august 2001 - 11:47 #2
Det var jo ret simpelt, men ikke mindre smukt af den grund. Det virker fint.

Tak for hjælpen.
Avatar billede roenving Novice
17. august 2001 - 11:50 #3
You\'re welcome ;o]