Avatar billede bransholm Nybegynder
28. april 2014 - 19:21 Der er 6 kommentarer

Hjælp til at finde en koder til at lave simpelt ASP/PHP script - Dig?

Hej

Er du god til ASP eller PHP og kan du lave dette simple script til fjernelse af bouncemails på nyhedsbrev for mig? Jeg ved godt, at det kræver mere end bare nogle point ;-) Hvis du kan hjælpe mig, så finder vi en god løsning :-)

I forbindelse med udsendelse af nyhedsbreve, kommer der bouncemails retur - Altså modtagerens mailserver, der sender en mail tilbage med beskeden om, at den benyttede adresse ikke eksisterer længere. Derfor forestiller jeg mig et simpelt script der gør følgende:

Log på pop3 webmail hos Scannet
Åben første mail
Søg i e-mailens body efter e-mailadresse (der ikke virker længere)
Hvis der er en e-mailadresse skrives denne adresse i en tekstfil
Slet mailen
Forsæt til næste mail...

I scriptet skal man kunne angive bruger og kodeord til mailkonto samt navn på den tekstfil man vil skrive til. Således at man kan skifte mailkonto og tekstfil.
Scriptet skal virke ved aktivering, altså ikke et cronjob.
Scriptet kan afvikles fra egen Windows server med ASP eller webhotel med PHP. Det er også muligt, at du ser en anden programmeringsmåde. Det er naturligvis vigtigt at det fungerer optimalt og da nyhedsbrev ikke har været renset i en meget lang periode er der mange bouncemails.

Skriv og lad mig høre og du du er den jeg søger - Du skal naturligvis kunne løse opgaven på en fin måde uden serveren bliver lagt ned pga. løkken :-)
Avatar billede Slater Ekspert
28. april 2014 - 19:43 #1
Jeg har sådan et script liggende i PHP, hvis det er. Meget simpelt lavet og med al konfiguration hardcoded, men det virker.

Jeg har ikke lige tid og overskud til at lave det specifikt til dig, men hvis du eller en koder kan bruge noget inspiration...
Avatar billede bransholm Nybegynder
28. april 2014 - 21:08 #2
Tak for svar Viperine.
Kan det bruges som det er eller skal det rettes af en koder eller er det fordi logindetaljer blot skal rettes?
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2014 - 22:17 #3
Vil du rydde ud i både hard og soft bounces, eller er det nok med hard bounces?
Avatar billede bransholm Nybegynder
28. april 2014 - 22:27 #4
Hej Repox.
Hensigten er udelukkende at samle dem op, hvor der kommer en bounchmail retur med at der er fejl/adressen ikke virker. Vil du kunne lave et script, som jeg har beskrevet?
Avatar billede bransholm Nybegynder
28. april 2014 - 22:47 #5
Pointen er naturligvis at fjerne hard bounce men tildels også soft bounce, da mange soft bounce bliver til hard bounce. Tillige gælder det, at nogle mailsystemer straffer en sender som bliver ved med at sende til en softbounce.
Avatar billede repox Seniormester
29. april 2014 - 09:25 #6
Ja, det kan jeg sagtens, men det er en større opgave, så det vil være mod betaling.

Scriptet vil blive lavet i PHP.