Avatar billede bigo Nybegynder
17. august 2001 - 09:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

exec giver ikke noget retur

Hejsa.

www.php.net så jeg at man kan eksekvere et prg. på serveren og få et output ind i php (og på skærmen).

eg.
$output = `tracert $ip_navn`;
echo \"<pre>$output</pre>\";

men der sker ikke noget..

her er hele koden:

--- SNIP ---
<HTML>
<HEAD>

<script language=\"JavaScript\">

function marker(x,y)
{
document.forms[x].elements[y].focus()
document.forms[x].elements[y].select()
}

</script>
</HEAD>
<?php
if ($ip_navn)
{
$output = exec(`tracert $ip_navn`);
echo \"<pre>$output</pre>\";
}
?>
<BODY onLoad=\"marker(0,0)\">
Indtast destination:<br>
<FORM method=\"post\" action=\"<?=$PHP_SELF?>\">
    <INPUT type=\"text\" name=\"ip_navn\" \" onFocus=\"marker(0,0)\">
    <INPUT type=\"Submit\" value=\"Start!\">
</FORM>
</body>
</html>
--- SNAP ---
Avatar billede powerblade Nybegynder
17. august 2001 - 10:12 #1
Kører du fra en public server eller fra din egen server?
1. Nogle servere disabler exec(); da du så kan køre forskellige programmer rundt omkring på harddisken :o(
2. Hvis server ikke kører windows hedder den ikke tracert.

Lige en ting mere:
På php.net står der følgende:
exec &#8212; Execute an external program
system &#8212; Execute an external program and display output
Derfor.. Brug system(); istedet. f.eks.
system(\"tracert $ip_navn\");
Den fulde program kode hedder altså følgende:
<HTML>
<HEAD>

<script language=\"JavaScript\">

function marker(x,y)
{
document.forms[x].elements[y].focus()
document.forms[x].elements[y].select()
}

</script>
</HEAD>
<?php
if ($ip_navn)
{
$output = system(\"tracert $ip_navn\");
echo \"<pre>$output</pre>\";
}
?>
<BODY onLoad=\"marker(0,0)\">
Indtast destination:<br>
<FORM method=\"post\" action=\"<?=$PHP_SELF?>\">
    <INPUT type=\"text\" name=\"ip_navn\" \" onFocus=\"marker(0,0)\">
    <INPUT type=\"Submit\" value=\"Start!\">
</FORM>
</body>
</html>
Den burde virke.
Held og lykke.
:o)
Avatar billede bigo Nybegynder
17. august 2001 - 10:27 #2
hmm.. selv med en passthru(); sker der ikke noget.. jeg får bare siden uden output..
Avatar billede powerblade Nybegynder
17. august 2001 - 10:30 #3
så prøv at specificere locationen på programmet.
f.eks.
$output = system(\"/windows/tracert $ip_navn\");
Avatar billede bigo Nybegynder
17. august 2001 - 10:39 #4
npoe.. does not work.. gad vide hvad der ikke sker..
Avatar billede powerblade Nybegynder
17. august 2001 - 10:48 #5
prøv denne meget simple php kode.. Hvis den ikke virker er det fordi du ikke har adgang til at eksekvere filer:
<?php
$kommando = \"ping www.aspserver.dk\";
system($kommando);
?>

Står den forøvrigt lige lidt? Eller bruger den noget tid før den viser siden?
Avatar billede bigo Nybegynder
17. august 2001 - 10:54 #6
tom side..

Kigger jeg på vnc vinduet så kan jeg se i taskmanager at tracert starter op.. så den gør et eller andet..
Avatar billede bigo Nybegynder
17. august 2001 - 11:00 #7
Jeg kan se at den starter ping op.. og bruger ca. den tid der skal til at sende 4 pakker afsted.. Men nul output til skærmen.. Kan der være indstillinger i php.ini som \"slukker\" for den slags..
Avatar billede powerblade Nybegynder
17. august 2001 - 11:03 #8
Jeg har sat min apache server op med default ting i php.ini.
når jeg kører
HTML>
<HEAD>

<script language=\"JavaScript\">

function marker(x,y)
{
document.forms[x].elements[y].focus()
document.forms[x].elements[y].select()
}

</script>
</HEAD>
<?php
if ($ip_navn)
{
$output = system(\"tracert $ip_navn\");
echo \"<pre>$output</pre>\";
}
?>
<BODY onLoad=\"marker(0,0)\">
Indtast destination:<br>
<FORM method=\"post\" action=\"<?=$PHP_SELF?>\">
    <INPUT type=\"text\" name=\"ip_navn\" \" onFocus=\"marker(0,0)\">
    <INPUT type=\"Submit\" value=\"Start!\">
</FORM>
</body>
</html>

kommer en form.
Når jeg indtaster aspserver.dk sender den dette output:

HTML> Sporer rute til aspserver.dk [194.255.39.76] over et maksimum af 30 hop: 1 <10 ms 1 ms 1 ms 10.119.0.1 2 4 ms 3 ms 4 ms 194.182.14.1 3 * 300 ms 176 ms ser6-2-1.banxd1.ip.tele.dk [195.249.16.197] 4 277 ms 225 ms 243 ms 192.168.254.17 5 266 ms 239 ms 269 ms dk-lyn-c1-fddi-1-0-core.lyngby.telia.net [192.38.7.34] 6 255 ms 249 ms 217 ms dk-aar-a1-feth0-0-access.aarhus.dk.telia.net [194.255.53.243] 7 264 ms 219 ms 253 ms cpe.serial4-4.dk-aar-a1.aarhus.dk.telia.net [194.255.53.114] 8 * 276 ms * aspserver.dk [194.255.39.76] 9 * * 304 ms aspserver.dk [194.255.39.76] Sporing fuldf&#8250;rt.
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in c:\\apache\\htdocs\\test.php on line 17
Avatar billede bigo Nybegynder
17. august 2001 - 11:35 #9
Installerede den sidste nye php og mysql (nu jeg var igang ;-)) og nu ruller det fino fino.. (og meget hurtigere lige pludselig..

så nu mangler jeg bare at du laver et script som skriver det fint ud ;-) (it was a joke.. )

Takker for indsatsen..
Avatar billede powerblade Nybegynder
17. august 2001 - 18:08 #10
Det er nemt at få den til at skrive fint ud.. bare brug html tagget <pre></pre> Så ligner det rigtig dos tekst og den respekterer at et \\n er et <br>. Prøv det..
Avatar billede bigo Nybegynder
19. august 2001 - 19:46 #11
Hmm.. Hvordan var det nu lige jeg skulle få sat et <br> eller \\n ind når den bare kører derudaf??
Avatar billede powerblade Nybegynder
19. august 2001 - 20:33 #12
Det er jo indsat...
Prøv at sætte et <pre> ind før den kører programmet
Avatar billede bigo Nybegynder
19. august 2001 - 20:39 #13
Takker for godt svar til dumt spørgsmål ;-) Funker naturligvis fedmest!
Avatar billede powerblade Nybegynder
19. august 2001 - 20:44 #14
Det var så lidt.
Tak for pts.. :o)
P.S. Har du icq?
Avatar billede bigo Nybegynder
19. august 2001 - 20:46 #15
3770699