Avatar billede jgp Nybegynder
17. august 2001 - 08:23 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Fjern border på Dropdownbox

Godmorgen.

Jeg har en dropdownbox, hvor jeg gerne vil have fjernet borderen på. Nogle der har en ide til hvordan jeg gør det? jeg synes selv jeg har prøvet alt:

border: 0; border: transparente; background: transparente; border-style: thin;

Men jeg kan ike få den fjernet

Mvh
JGP
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. august 2001 - 08:25 #1
Det kan ikke lade sig gøre :(

::sunlock.dk::
Avatar billede zteiner Nybegynder
17. august 2001 - 08:26 #2
har du prøvet at sætte dropdown-boxens background-color til det samme borderens color ?
Avatar billede zteiner Nybegynder
17. august 2001 - 08:27 #3
sunlock.dk -> er du helt sikker på det ?
Avatar billede roenving Novice
17. august 2001 - 08:28 #4
Den klassiske fra zteiner ;=)

Men husk lige at stave \'transparent\' korrekt næste gang (hvis sunlock.dk har ret betyder det ikke noget denne gang =·|
Avatar billede zteiner Nybegynder
17. august 2001 - 08:28 #5
slap dog af ... det kan da godt være at han ikke har ret ?
Avatar billede roenving Novice
17. august 2001 - 08:32 #6
;-)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. august 2001 - 08:32 #7
roenving <<<

Hvis man bruger transparent, bliver den så ikke bare den standard grå der er i Windows?

::sunlock.dk::
Avatar billede zteiner Nybegynder
17. august 2001 - 08:34 #8
sunlock.dk -> jo det mener jeg også at den gør ... bliver til standard ...
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. august 2001 - 08:35 #9
Hvis man skulle ændre noget, kan det kun være via grafik:
http://www.olebole.f2s.com/selector_dom/

::sunlock.dk::
Avatar billede jgp Nybegynder
17. august 2001 - 08:40 #10
roenving: jeg har aldrig været verdens bedste staver, ogj eg blvier det nok heller aldrig, så tak for rettelsen.

sunlock.dk: Jeg viste som sådan godt svaret på forhånd, men håbet jeg havde overset noget. Tak for svaret dog.

Mvh
JGP
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. august 2001 - 08:42 #11
Takker for points ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede haboja Nybegynder
17. august 2001 - 09:24 #12
Du kan også lege med farverne på din scrollbar sådan her:
body  {
    color : #ffffff;
    scrollbar-face-color : #FCFCFC;
    scrollbar-shadow-color : #7F7F7F;
    scrollbar-highlight-color : #DFDFDF;
    scrollbar-3dlight-color : #bfbfbf;
    scrollbar-darkshadow-color : #3E3E3E;
    scrollbar-track-color : #ffffff;
    scrollbar-arrow-color : #7F7F7F;

    }
Det kan godt give et godt resultat
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. august 2001 - 09:25 #13
haboja <<<

Dette er kun IE 5.5+, bare så du ved det.

::sunlock.dk::
Avatar billede haboja Nybegynder
17. august 2001 - 09:27 #14
Nå ja det ved jeg godt, men mon ikke de andre browser snart også kommer til at understytte denne glimrende funktion
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. august 2001 - 09:28 #15
haboja <<<

Det kan man vel kun håbe, men det er sikkert kun et spm om tid ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede jgp Nybegynder
17. august 2001 - 09:34 #16
sunlock.dk: http://www.olebole.f2s.com/selector_dom/ Kan man få den Iframe til at gå ind over andre frames?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. august 2001 - 09:35 #17
jpg <<<

Ærligt talt? Det ved jeg ikke... jeg har i hvert fald ikke fundet ud af det endnu.

::sunlock.dk::
Avatar billede jgp Nybegynder
17. august 2001 - 09:43 #18
haboja: Jeg har ellers en IE 5.50.4522 derk an jeg ikke få dine efekter til at virke i?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. august 2001 - 09:45 #19
jpg <<<

Se lige her:
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=56

::sunlock.dk::
Avatar billede haboja Nybegynder
17. august 2001 - 09:57 #20
Det skal også være IE 5.5+ hvorfor går du ikke ind og opdaterer din IE?
Avatar billede haboja Nybegynder
17. august 2001 - 10:00 #21
Sunlock>> har lige været inde på din side og set at du bruger Iframe, det er bare så fedt, meen netscape understøtter det ikke, jeg har 6.0, jeg ville også gerne bruge Iframes men det med netscape fraholder mig fra det
Avatar billede jgp Nybegynder
17. august 2001 - 10:00 #22
haboja: sidder ved min firma pc, og det skal udvikles til denne browser, som en intranet side. derfor :-)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. august 2001 - 10:01 #23
haboja <<<

Jeg ved det... sidder også og prøver at lave noget andet (via PHP... men jeg har ikke tid :(

::sunlock.dk::
Avatar billede haboja Nybegynder
17. august 2001 - 10:08 #24
Sunlock>>> Ser stadig på din side, den er altså flot, ved du at du kan undgå markering af dine link når man klikker på dem ved at sætte dette tack ind i <a href...  : onfocus=\"blur()\"
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. august 2001 - 10:11 #25
haboja <<<

Jep... det står på mit papir, men jeg har ikke nået at opdater endnu :(
Takker for de flotte ord :)

::sunlock.dk::