Avatar billede hans01 Nybegynder
09. april 2014 - 17:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fancybox vil ikke rigtigt som jeg vil

Jeg har rodet lidt med fancybox, jeg vil bruge den til at åbne et popup HTML dokument som jeg kan styre i højden og bredden. Jeg har set jeg på en eller anden måde skal benytte mig af iframe som klasse i min html, men kan ikke lige gennemskue det. Er der nogen der kan hjælpe?

Min headtag kode ser sådan ud:
<script type="text/javascript" src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="js/fancy-box/source/jquery.fancybox.css" />
<script type="text/javascript" src="js/fancy-box/source/jquery.fancybox.pack.js"></script>

min HTML ser sådan ud: <a class="various"

og jquary ser sådan ud: <script type="text/javascript">$(dokument).ready(function(){
    $(document).ready(function() {
    $(".various").fancybox({
        maxWidth    : 800,
        maxHeight    : 600,
        fitToView    : false,
        width        : '70%',
        height        : '70%',
        autoSize    : false,
        closeClick    : false,
        openEffect    : 'none',
        closeEffect    : 'none'
    });

    $(".fancybox").fancybox({
            width    :    '70%',
            HEIGHT    :    '70%'
        });
}); </script>
Avatar billede HBP2 Praktikant
09. april 2014 - 21:16 #1
Det hedder ikke $(dokument) men $(document).

Og jeg tvivler på at fancybox forventer at den ene option skrives med småt (width) og den anden med stort (HEIGHT).

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor nogle mener at deres egen måde at stave på, er bedre end den officielle :-)
Avatar billede hans01 Nybegynder
10. april 2014 - 04:26 #2
Hej HBP2, tak for dit hurtige svar, jeg har ændret scriptet som foreslået, den ændrer dog ikke på resultatet.

HTML poper op, men i fuld størrelse, ikke styret af fancybox, det er som om fancybox css heller ikke funker.

Hjælp!
Avatar billede hans01 Nybegynder
12. april 2014 - 06:56 #3
Hej igen HBP2, idag virkede det hele sgu. Jeg takker mange gange for hjælpen..

Åbner lige et tillægs sp.