Avatar billede mason Nybegynder
09. april 2014 - 15:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Simpel actionscript til movieclips

Hej, jeg har 2 movieclips med animationer i.
En i frame 1, og en i frame 2.

Når animationen i første MC er færdig, vil jeg gerne have det til at hoppe tilbage til en bestemt frame eller label i min main timeline, og køre videre derfra. Jeg har prøvet med:
_root.gotoAndPlay("labelnavn");
på sidste frame i mit MC, men det virker ikke.

Den skal gøre det af sig selv, og altså ikke vha. en knap eller andet.
Jeg har en stop(); på frame 1 i min main timeline (scene1), hvor MC'et ligger.

Er dette den forkerte fremgangsmåde, eller er det blot actionscriptet på sidste frame i MC'et som lige skal justeres lidt?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
09. april 2014 - 16:04 #1
Formoder du benytter AS2? da du benytter _root. Og tjek om du har stavet navne rigtigt, case sensitive. Ellers burde det virke.

Hvis du benytter AS3 er det root og ikke _root
Avatar billede mason Nybegynder
09. april 2014 - 16:18 #2
Wow, du er dejlig hurtig. Perfekt! :-)
Jeg bruger AS3, og har nu rettet det til at være uden _ foran root, men det virker stadig ikke.

Jeg har en stop på frame 1, hvorpå mit MC ligger.
Inde i MC'et har jeg root.gotoAndPlay("labelnavn"); på sidste frame i animationen.
Men den hopper ikke til mit labelnavn i min maintimeline, og spiller videre derfra.
Har du andre bud på hvad jeg gør forkert?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
09. april 2014 - 16:51 #3
Prøv med stop(); i "labelnavn"
Avatar billede mason Nybegynder
09. april 2014 - 18:01 #4
Desværre, det virker heller ikke.
Mit MC looper bare.... og hopper ikke ind til labelnavn...??
Avatar billede kragekjaer Praktikant
09. april 2014 - 23:32 #5
prøv med gotoAndStop
Avatar billede mason Nybegynder
15. april 2014 - 10:34 #6
Hej, jeg fandt en løsning, nemlig dette:

MovieClip(_root).gotoAndPlay("outro1");

Smider du et 'svar', så skal du alligevel have point for din tid .
Avatar billede mason Nybegynder
11. maj 2014 - 20:04 #7
jeg lukker...