Avatar billede ibandersson Juniormester
07. april 2014 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

session tjek

hej alle.

jeg har i min login en sessionstart
...
$_SESSION['mail'] = $mail;
...
og det brokker den sig ikke over når jeg kører scriptet.

men mit problem er at jeg har en tjeklogin.php som jeg ikke kan få til at virker.
denne php er includet i alle scriptet hvor man skal være logget ind for at få lov til at skrive noget.

den ser sådan ud...
tjeklogin.php
<?
session_start();
if (isset($_SESSION['mail'])) {
return true;
} else {
header("location: http://lukvinduet.php");
exit();
}
?>

og fatter jeg ikke hvordan jeg får vist mailen for den der er logget ind.

håber i kan hjælpe, første gang roder med session og login
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2014 - 16:15 #1
Hvilken fejl får du vist? Altid inkludér dette i dine spørgsmål.

return true?
return to whom?

I stedet kunne du lave en:

$email = $_SESSION['mail'];

Og den ville du så kunne udskrive de steder du har behov for, med echo $email;
Avatar billede repox Seniormester
07. april 2014 - 17:15 #2
Det er noget sludder kode du har skrevet.
Hvad forventer du der skal ske?
Hvad sker der i stedet for?
Avatar billede ibandersson Juniormester
11. maj 2014 - 10:48 #3
Jeg fandt selv ud af det, det var fordi der var tekst i toppen af koden, derfor sagde siden at der allerede var starten en session op og derfor kunne der ikke køres en mere.

Men jeg kunne godt tænke mig hjælp til at "se" en session, se hvilke der er startet op.

og så måske en lille bitte forklaring på forskellen mellem session og cookies, jeg syntes det er meget lig hinanden.
Avatar billede repox Seniormester
11. maj 2014 - 10:53 #4
var_dump($_SESSION) viser dig hvad du har i sessionerne.

I forhold til information om sessions og forskellen på dem og cookies, så kan du læse denne artikel jeg har skrevet: http://err0r.dk/artikler/vis/sessions_for_begyndere
Avatar billede ibandersson Juniormester
11. maj 2014 - 10:57 #5
tak for det, send lige et svar.
Avatar billede repox Seniormester
11. maj 2014 - 11:00 #6
Det fik du her.