Avatar billede TommySimmenaes Nybegynder
06. april 2014 - 00:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bat fil

Hejsa.
Jeg har købt et brugt Rollei 100 actioncam. Det viser en forkert dato. Der er en vejledning med som ser sådan ud:

***************************************Time Adjusting manual*********************************

Please update the new system time when the time footmark on the photos or videos is wrong.

1. This CD has two tools including£º

  A¡¢TimeCMF_Turn on time stamp.bat£ºto be used for time updating, will add a time stamp on
    the videos and images

  B¡¢TimeCMF_Turn off time stamp.bat£ºto be used for time updating, will cancel the time stamp
    from the video and images

2. Connect with computer by USB cable;

3. Open U-disk;

4. Please copy the 'TimeCMF***.bat'£¨TimeCMF_Turn on time stamp.bat or TimeCMF_Turn off time stamp.bat£©
  from the CD to root of the movable disk,and then double click the 'TimeCMF***.bat',
  a 'time.txt' file will be created;

5. Delete the 'TimeCMF***.bat' from the movable disk, and then safely exit the movable disk;

6. Then turns on the power, the system time will be updated;

Note: When the battery unused for long time and the battery used up,
      the system time will be restore back to the factory defaults.
.................................................................
Selvom jeg gør som der står, sætter den tiden til 30/12 2000 kl 23:00
Bat filen ser sådan ud:

@echo off
set date=%date:~0,4%.%date:~5,2%.%date:~8,2%
set hh=%time:~0,2%
if /i %hh% LSS 10 (set hh=0%time:~1,1%)
set mm=%time:~3,2%
set ss=%time:~6,2%

echo %date% %hh%:%mm%:%ss% Y>time.txt

Er der en der kan hjælpe mig med at få den til at sætte den rigtige dato og tid?
Avatar billede FastEthernet Novice
06. april 2014 - 01:48 #1
Hvad er indholdet af time.txt efter du har kørt bat-filen?
Jeg vil vove at påstå, at du bare kan ændre dato og klokkeslæt i den til det pågældende tidspunkt.

Hvis indholdet i time.txt er korrekt (korrekt tid og dato), er det højst sandsynligt et fladt batteri der er skyld i den forkerte tid:

Note: When the battery unused for long time and the battery used up, the system time will be restore back to the factory defaults.
Avatar billede TommySimmenaes Nybegynder
12. juni 2014 - 00:19 #2
Kan du ikke skrive et svar FastEthernet? Jeg fandt ud af det, blandt andet ved hjælp af dit forslag
Avatar billede FastEthernet Novice
12. juni 2014 - 13:08 #3
Værsgo