Avatar billede pseudonym Nybegynder
03. april 2014 - 19:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

FileUpload control der tager et ID fra en tekstboks?

Hej Eksperten,

Jeg er ny til asp.net, og har brug for et tekstfelt, hvori man kan skrive et ID, som så bliver brugt til at opdatere et billede i min MySQL database. Eks. - Man taster "27" i feltet, vælger et billede med FileUpload controlleren, og trykker "Insert" for at uploade det valgte billede til den valgte tuple.

Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke, idét ID'et er primary key i mit table, og et DetailsView med en tilkoblet DataSource (med ID og picture kolonnerne valgt) ikke viser ID. Jeg har derfor forsøgt mig med TextBox control, men ved ikke, hvordan jeg bruger værdien skrevet i denne som argument for update parameters i uploadcontrolleren.

Jeg vil sætte stor pris på hjælp/forslag. På forhånd tak
Avatar billede pseudonym Nybegynder
03. april 2014 - 20:28 #1
Hej igen Eksperten,

Jeg endte med at bruge en CodeBehind løsning i stedet for indbyggede views og controls. Den ser ud som følger:

protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            var pictureObject = FileUpload3.FileBytes;
            var qID = TextBox2.Text;
            MySqlConnection connection = new MySqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings["..."].ConnectionString);
            try
            {
                connection.Open();
                MySqlCommand command = new MySqlCommand("UPDATE questions SET picture = @picture WHERE questionID=@questionID", connection);
                command.Parameters.AddWithValue("@picture", pictureObject);
                command.Parameters.AddWithValue("@questionID", qID);
                command.ExecuteNonQuery();
                command.Dispose();

            }
            catch (MySqlException excep)
            {
                Debug.WriteLine(excep.Message);
            }

            finally {
                connection.Close();
            }
Avatar billede pseudonym Nybegynder
03. april 2014 - 20:28 #2
Løst