03. april 2014 - 12:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Execute JS-SCRIPT på anden form ..

HEJ,

Fra en HTML-side (h-side i videre tekst) henter jeg pt. 15 andre H-sider ind i en IFRAME. (En side ad gangen - afhængig af klik - ikke alle på EEN gang). Herefter loader jeg fra 1 - 15 sideafhængige variable ind i samme H-side i IFRAMEN.  Dette fungerer.

Jeg har nu brug for at kunne eksekvere et SCRIPT inde i H-siden (inde i Iframen) startet fra PARENT-H-siden. Det er samme script uanset hvilken af de 15 H-sider som hentes. Dette script skal justere de 1-15 variable til korrekt position på H-siden i iframen.

Jeg har prøvet at lade MAIN h-siden skrive en variabel (altså ændre et fast <input type=hidden value =0 --> value=1 ) på H-siden i Iframen og lade en onChange fange den ... den fungerer ikke, da input-taget beholder focus...

Hvad gør jeg ?

Kristian
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. april 2014 - 13:08 #1
03. april 2014 - 14:11 #2
HEJ,

Tak for svar.

Delvist ja.

Jeg må vist hellere starte med lidt historie:

Websiden er en del af et større projekt, baseret på et DELPHI program. Delphi har regnekrafte (og databaserne) mens HTML (css, JS osv) har præsentationen.

Jeg har lavet et "lidt primtivt" interface mellem en Webside og en Delphi form, således at Delphi-formne kan (via en TWebbrowser) læse (og skrive) samtlige HTML-elementer på samme Webside.

Denne del af problemet er Delp-programmets OPSÆTNING. Og istedet for at bruge 15- 45 (tallet er endnu ukendt) antal <DIV style: display: none; // display: block; > ----- </div> på 15- 45 tabeller valgte jeg at bruge IFRAME-løsningen. Den er noget nemmere at kode (og styre).

Dvs. at al kommunikation mellem Web-siden og Delph-formen må foregå lokalt. (jeg er ikke klar over om Jquery er lokalt styret, jeg kender ikke Jquery overhovedet.) Jeg kan styre JavaSCript fra delphi (via formen) og det er kendt stof.

Og jeg får problemet igen senere, når jeg skal hente farver til en anden del af opsætningen (anden hTML-side).

Så ved du hvor jeg får den skitserede rutine - bare i "REN" javascript.

Det JS-rutinen skal er at hente e tidl. indskrev- et/-ne variabel // variable , sortere disse og placere den/dem på rette pladser i IFRAME Html-siden, returner med ET OK (return TRUE)

KR
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. april 2014 - 14:21 #3
Der stod jeg desværre af. :o)
03. april 2014 - 15:19 #4
Æv,

Ihvertfald 1000 tak for input'et.

KR
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. april 2014 - 15:58 #5
Så lidt.
Men det jeg har lavet med jquery, kan også sagtens opnåes med ren javascript.
03. april 2014 - 17:21 #6
HEJ (igen),

Det her er nu mærkeligt (og også lidt ironisk morsomt).

Efter dit sidste input (#4), gik jeg på nettet. Søgte intenst på " Javascript + executing script in another form " og fik et utal af muligheder) husker ikke hvor mange.....

Efter at have gennemgået de første 20-25 stykker (og med stadigt stigende irritation over ikke finde det jeg ledte efter (det er fejlen ved WWW. du får 3000000 svar hvis du søger på noget alment - og hvor skal du starte ?)) fandt jeg endelig een som lignede lidt.

tilpassede den og efter ca. 8 forsøg fik jeg den til at køre ...

Så nu er jeg i gang med (input-)data-tilpasningen. Og det skrider planmæssigt fremad.

Så er det OK at jeg lukker her  ?

KR
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. april 2014 - 17:36 #7
Fint med mig.
03. april 2014 - 21:29 #8
LUKKER