Avatar billede TUFexcel Juniormester
25. marts 2014 - 14:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Diagramserie starter forkert

Mine diagrammer er begyndt at drille.

Jeg har to kolonner med tal. kolonne D starter i række 1 og slutter i række 43. kolonne G starter i række 11 og slutter ligeledes i række 43.

problemet er, at når det afbildes i et diagram, så starter begge udfra samme vertikale linie til venstre. Hvorimod kolonne g slutter lidt før til højre i diagrammet. Det omvendte burde være tilfældet, da begge kolonner slutter i række 43. Jeg kan se på tallene at diagrammet ikke er vendt spejlvendt. det vender normalt, dvs. at det skal læses fra venstre mod højre.

Jeg har muligvis kommet til at ændre noget ved diagram formateringen. Kan bare ikke huske hvad jeg gjorde.

jeg har et ark hvis nogen vil se det.

Hjælp vil være meget påskønnet.
Avatar billede anedi Ekspert
25. marts 2014 - 15:01 #1
Prøv evt. at uploade et eksempel.

Hvis din dataserie i kolonne G viser værdierne fra G11 til G43 kan du måske prøve at ændre den til G1 til G43.

Vh
Anedi
Avatar billede TUFexcel Juniormester
25. marts 2014 - 15:11 #2
Det ændre ikke noget at afbilde tomme celler. Resultatet er det samme.

Hvad mener du med at uploade et eksempel? Jeg kan ikke vise et diagram her.
Avatar billede anedi Ekspert
25. marts 2014 - 15:15 #3
Du kan uploase et eksempel til gupl.dk og poste link herind.
Avatar billede TUFexcel Juniormester
25. marts 2014 - 15:25 #4
Smart service!

http://gupl.dk/708918/
Avatar billede anedi Ekspert
25. marts 2014 - 15:39 #5
Ja, den er ikke tosset :-)

http://gupl.dk/708920/

I ovenstående har jeg ændret Ole's indstillinger, som beskrevet i #1.

Vh
Anedi
Avatar billede TUFexcel Juniormester
25. marts 2014 - 15:51 #6
Tak for hjælpen. Nu ser det bedre ud. Problemet er bare at det ark jeg sendte var simplificeret. Det ark jeg egentlig bruger er der formler bag de tomme celler, der hvor der nu står #N/A. Tror du det samme kan laves med tomme celler? Jeg har haft sådan nogle diagrammer før, så det er et eller andet med formatteringen, der er smuttet
Avatar billede anedi Ekspert
26. marts 2014 - 08:02 #7
Mener ikke det kan laves med tomme celler, men prøv ad.
Ellers kan du ændre dine formler, så der istedet for en tom celle kommer til at stå #I/T.

Eksempelvis:
Hvis(formel="";#I/T;formel)
Avatar billede TUFexcel Juniormester
26. marts 2014 - 16:37 #8
Tak for hjælpen.

Det skaber desværre nogle andre komplikationer hvis jeg gør det. Så jeg leder videre.
Avatar billede TUFexcel Juniormester
28. marts 2014 - 09:52 #9
Lukker