Avatar billede finb Ekspert
25. marts 2014 - 14:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Auto-korrektur

Auto-korrektur:
Jeg kan ikke få det til at virke:
Hvis man skriver mellemrum-mellemrum
altså 2 x mellemrum, skal
auto-korrektur under skrivningen
rette det til 1 x mellemrum.
Hvordan ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. marts 2014 - 15:11 #1
Det kan ikke lade sig gøre at udføre det med AutoKorrektur, for et mellemrum i sig selv bliver brugt af AutoKorrektur som en af de ting, der aktiverer funktionen.

Du kan bruge "Søg og erstat"(vent evt. til du er færdig med teksten).
1. Tast Ctrl+H for at åbne dialogboksen Søg og erstat.
2. Indtast to mellemrum i feltet "Søg efter"..
3. Indtast et mellemrum i feltet "Erstat med".
4. Sørg for, at der ikke er valgt nogen former for formatering (klik på knappen "Flere >>" for at se det hele.
5. Klik på "Erstat alle".
Avatar billede finb Ekspert
25. marts 2014 - 16:41 #2
Kan jeg have en makro kørende i baggrunden,
der løser det ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. marts 2014 - 18:57 #3
Det ville kræve kode med event-handling, som overvåger alle tegn, du taster. Det ville være en dårlig løsning.

Du kan lave en makro, som erstatter to mellemrum med et (svarende til min post 1) og evt. retter andre sådanne sager. Den kan du køre efter behov.
Avatar billede finb Ekspert
26. juni 2014 - 14:00 #4
tak lene, send svar
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. juni 2014 - 14:13 #5
Velbekomme.