Avatar billede broxgaard Nybegynder
24. marts 2014 - 13:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

nyheds script.

Hej

jeg sidder med dette her nyheds script men det vil ikke lade mig logger ind..

Nogle der kan se hvor i koder det går galt?

<!-- Minus AutoDato -->
<?
if (!$mode) {
?>
<center><b>Admin logind</b></center>
Her kan du logge ind.
<br>
<form action="<? echo"$PHP_SELF"; ?>?mode=login" method="post">
<b>
Brugernavn:  <input type="text" name="user" maxlenght="20" class="tekstboks"><br>
Password:    <input type="password" name="pass" maxlenght="20" class="tekstboks"><br>
<input type="submit" value="Log ind" class="knap">
</b>
</form>
<?
}
if ($mode == login) {
?>
<?
$ditpass = Bang;
$dituser = Admin;

        if ($pass != $ditpass) {
        print "
<Center><b>Password forkert!</b></center><br>
Dit password er forkert. Du er derfor ikke logget ind!
";
}
if ($user != $dituser) {
        print "
<Center><b>Brugernavn forkert!</b></center><br>
Dit brugernavn er forkert. Du er derfor ikke logget ind!
";
            include("footer.php");
        }
?>
<center><b>Tilføj nyhed</b></center>
Her kan du tilføje en nyhed
<br>
<form action="<? echo"$PHP_SELF"; ?>?mode=tilfoj" method="post">
<b>
Dit navn :<br><input type="text" name="ditnavn" maxlenght="20" class="tekstboks"><br>
Overskrift :<br><input type="text" name="overskrift" maxlenght="20" class="tekstboks"><br>
Nyhed :<br><TEXTAREA ROWS="10" COLS="30" name="nyhed" class="tekstboks"></TEXTAREA><br>
<input type="submit" value="Tilføj nyhed" class="knap">
</b>
</form>
<?
}
if ($mode == tilfoj) {
include("connect.php");
?>
<?
    function tilbage($meddelelse) {
        echo  "$meddelelse";
        exit;
    }
    if (!$overskrift) tilbage( "<b>Du har ikke udfyldt feltet Overskrift, gå tilbage og gør det, tak!<br></b>");
    if (!$ditnavn) tilbage( "<b>Du har ikke udfyldt feltet Dit navn, gå tilbage og gør det, tak!<br></b>");
    if (!$nyhed) tilbage( "<b>Du har ikke udfyldt feltet Nyhed, gå tilbage og gør det, tak!<br></b>");
$nyhed = nl2br($nyhed);
$tid = date("d-m-Y H:i:s", time());
$query = mysql_query("INSERT INTO nyhed (af, overskrift, nyhed, tid)" . "VALUES ('$ditnavn','$overskrift','$nyhed','$tid')");
echo"
Din nyhed er nu tilføjet !
";
}
?>
Avatar billede tobrukDk Novice
24. marts 2014 - 15:42 #1
Du laver utrolig MANGE Fejl!!!!!!

Synes du skal bruge nogle timer ind på http://www.nemprogrammering.dk/ hvor du kan lærer noget mere omkring php og hvordan du opbygger tingene på.

Hvis du skal have hjælp af andre lidt hurtigere skulle du nok skrive nogle kommentar ved dit kode, jeg kan ikke gæt mig hele vejen til hvad du er i gang med,

if(isset($_POST["login"]))
{
    //brugernavn
    $dituser = "Admin";
    $ditpass = "12345";

    //er begge tome
    if(($dituser != $_POST["user"]) && ($ditpass != $_POST["pass"]))
    {
        echo "<b>Begge er forkert!</b><br>Begge er forkert.<br/>";
    }
    //er brugernavn tomt KUN
    elseif($dituser != $_POST["user"])
    {
        echo "<b>Brugernavn forkert!</b><br>Dit brugernavn er forkert.<br/>";
    }
    //er password tomt KUN
    elseif($ditpass != $_POST["pass"])
    {
        echo "<b>Password forkert!</b><br>Dit password er forkert.<br/>";
    }
    //jeg er kommet ind på siden
    else
    {
        echo "Du er kommet ind";
    }

En ting du skal PAKKE HELT VÆK er center!!!

<center>Hej</center>

Det er dødt nu og du skal ikke bruge det!.. Derfor er der style muligheder.

Husk nu at skrive information til dig selv hvad du laver i din kode, det er også ligeså meget til at hjælpe andre,

Omkring dit password vil jeg ikke bruge det på nette da det er let at komme ind på din side,

synes derfor at du skal kig på -> http://dk1.php.net/manual/en/function.sha1.php

http://dk1.php.net/manual/en/function.md5.php

http://dk1.php.net/manual/en/function.crypt.php

Tænke over det jeg skriver,
Avatar billede tobrukDk Novice
24. marts 2014 - 15:43 #2
Her er hele koden

<b>Admin logind</b>
<br>
<form action="<? echo"$PHP_SELF"; ?>?mode=login" method="post">
<b>Brugernavn:<input type="text" name="user" maxlenght="20" class="tekstboks"><br></b>
<b>Password:<input type="password" name="pass" maxlenght="20" class="tekstboks"><br></b>
<input type="submit" value="Log ind" name="login" class="knap">
</form>
<?
if(isset($_POST["login"]))
{
    //brugernavn
    $dituser = "Admin";
    $ditpass = "12345";

    //er begge tome
    if ($dituser != $_POST['user'] or $ditpass != $_POST['pass'])
    {
        echo "<b>Begge er forkert!</b><br>Begge er forkert.<br/>";
    }
    //er brugernavn tomt KUN
    elseif($dituser != $_POST["user"])
    {
        echo "<b>Brugernavn forkert!</b><br>Dit brugernavn er forkert.<br/>";
    }
    //er password tomt KUN
    elseif($ditpass != $_POST["pass"])
    {
        echo "<b>Password forkert!</b><br>Dit password er forkert.<br/>";
    }
    //jeg er kommet ind på siden
    else
    {
        echo "Du er kommet ind";
    }
?>
Avatar billede broxgaard Nybegynder
01. april 2014 - 14:11 #3
login virker... Resten gør ikke.. men okay.. det er et script som jeg fik for omkring 10 år siden og har ikke skrevet php koder i over 9 år...