Avatar billede EveryMA Mester
22. marts 2014 - 22:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datediff i SQL fejler

Hej,
Jeg har nedenstående kode, men den bringer mig fejlen 'Expected end of statement'.

Feltet i databasen er Datetime og den skulle gerne undlade at vise indhold, der er 105 minutter gammelt.

sql = "select * from TABEL where datediff("n", fullDate, time(now) > 105 order by fullDate asc"

Nogen der eventuelt kan hjælpe?
Tak
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2014 - 22:38 #1
Mangler der ikke en ) foer >
Avatar billede EveryMA Mester
22. marts 2014 - 23:41 #2
Jo, den glemte jeg at skrive ind her. Men det er ikke fejlen. Det fungerer stadig ikke.

Udover en tastefejl kan du aå se hvad problemet kan være ?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2014 - 00:09 #3
"n"

skal maaske vaere

""n""
Avatar billede EveryMA Mester
23. marts 2014 - 09:49 #4
Nej. Det er ikke det. Dobbelt fortolkning er prøvet pg fungerer ikke....
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2014 - 19:46 #5
Hvordan ser linien ud nu?
Avatar billede EveryMA Mester
09. april 2014 - 17:27 #6
Ja, den ser jo ud som den altid har gjort :) Jeg har jo bare lige indsat ), som der også var i den oprindelige kode.

Men min løsning blev, at jeg måtte hive ALT ud af databasen og derefter sortere hvilke der skulle vises via. en if-sætning fremfor at den kun trak dem ud, som den skulle.

Så datediff-delen blev sat ind i en if-sætning umiddelbart efter sql'en blev udført.
Avatar billede EveryMA Mester
24. maj 2014 - 17:27 #7
Lukker. Ingen hjælp til nytte - droppede at udskrive posterne direkte fra sql. Jeg fik den til at udskrive ALLE poster, og først efterfølgende sortere med en IF-sætning... fungerer fint, men er ikke optimalt.