Avatar billede kimsand Nybegynder
21. marts 2014 - 09:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny fejlmeddelelse jeg aldrig har set før

Run-time error 3346

"Antallet af forespørgselsværdier og destinationsfelter er ikke det samme."

DoCmd.RunSQL ("Insert into DT_tilbudskalender (IDtilbudsbeskrivelse, IDrum, IDmedarbejder, dato, gruppestempel, starttid, sluttid, antalpladser) Values (Kombinationsboks96.Value, Kombinationsboks129.Value, Kombinationsboks125.Value, " & fortdato & "," & grupperingsdag & ", tekst61.Value, tekst63.Value, HoldPladser.Value)")

Det er underligt, fordi jeg har 11 felter i tabellen, de 8 af dem indsætter jeg værdier i, fra en kombination af formobjekt.værdier og variable.

Det virkede indtil jeg lavede grupperingsdag om til en Double variable. Jeg lavede samtidig feltet i tabellen om til et Dobbelt Reelt tal.

Jeg tilføjede eller fjernede ikke nogen felter.

Er der nogen der har en idé om hvad der sker ?
Avatar billede kimsand Nybegynder
21. marts 2014 - 12:06 #1
Jeg tror det har noget at gøre med kommaet i reeltallet. Jeg har prøvet at lægge reeltallet over i en streng der så får eks. 41623,12312654 som tekst værdi, men den kommer stadig med fejlmeldingen.

Hvis jeg ligger 0 over i grupperingsdag, så kan den godt køre sql sætningen.

Hvis det er kommaet det drejer sig om, hvordan får jeg så INSERT'ed et reelt tal der indeholder komma ?
Avatar billede kimsand Nybegynder
21. marts 2014 - 12:42 #2
Det mærkeligste.... Det var ikke kun fordi det var et komma. Jeg erstattede, med Replace, kommaet med et mellemrum i strengen.

Det gav stadig problemt, altså man kan ikke INSERTE strengværdien fra en form hvis der er et mellemrum i værdien ??

Så erstattede jeg , med "" så der ikke var noget mellemrum, og så virkede det, og posten blev inserted i DB.

Så nu virker det, men det var da en mærkelig workaround. Det kan da ikke passe hva ?
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2014 - 13:54 #3
try putting the sql into a string

Dim sSQL as string
sSQL = "Insert into DT_tilbudskalender (IDtilbudsbeskrivelse, IDrum, IDmedarbejder, dato, gruppestempel, starttid, sluttid, antalpladser) Values (Kombinationsboks96.Value, Kombinationsboks129.Value, Kombinationsboks125.Value, " & fortdato & "," & grupperingsdag & ", tekst61.Value, tekst63.Value, HoldPladser.Value)"

DoCmd.RunSQL  sSQL

Place a breakpoint in the DoCmd line and when you reach that line press CTRL+G to open the debug window

in the debug window enter
?sSQL followed by return.
You can now see the SQL which is being executed.
Avatar billede kimsand Nybegynder
23. marts 2014 - 15:40 #4
Hey  Terry, i couldnt get it to work nomatter what i did, so i coded around it :) But thannkyou for your answer.
Avatar billede terry Ekspert
23. marts 2014 - 16:07 #5
thank you too