Avatar billede plato Juniormester
20. marts 2014 - 08:42 Der er 1 løsning

Problem med UPDATE kode vba

Hej Alle

Kan ikke helt hitte ud af hvad problemet er med min updatekode:
strSQL = "Update tblJobs Set Archived = True WHERE MainJobId = Me.JobsId"

Den melder ikke fejl, men den udfører heller ikke det jeg vil.

Hele koden:
Private Sub Command9_Click()
Dim YesOrNoAnswerToMessageBox As String
Dim QuestionToMessageBox As String
    QuestionToMessageBox = "Advarsel! Arkivering: " & MainRoleTitle & " arkiverer også eventuelle tilhørende Subroller samt tilhørnde træningsdata! Ønsker du at fortsætte?"
    YesOrNoAnswerToMessageBox = MsgBox(QuestionToMessageBox, vbYesNo, "Sletning af bruger")
    If YesOrNoAnswerToMessageBox = vbNo Then
            Cancel = True
    Else

Call Statusbar
Me.Archived = True
strSQL = "Update tblJobs Set Archived = True WHERE MainJobId = Me.JobsId"
Me.Requery
End If
End Sub

Me.Archieved = True - sætter Archived til true for en hovedrolle.

strSQL = "Update tblJobs Set Archived = True WHERE MainJobId = Me.JobsId" - skal så sætte ALLE subroller Archived = True hvor MainJobId er = JobsId (Hovedrolle).
Avatar billede plato Juniormester
20. marts 2014 - 08:49 #1
Sorry. Løst.

Manglede:
Dim strSQL As String
DoCmd.RunSQL strSQL