Avatar billede anderskorup Novice
18. marts 2014 - 20:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Powershell og run program

hej.
jeg er igang med at sætte en pc op til at køre diverse programmer på mit tv. men jeg har sku lidt knas med det. og har prøvet at lave det i joblisten. men den vil sku ikke rigtig køre det. tænker det måske er fordi jeg er på via remote
men så har jeg hørt lidt om at powershel skulle kunne tricket :) håber en kan lede mig den rigtige vej
det den skal er.

de 3 programmer skal køre 20 min hver også skal den nye starte op
1 program  c:\tv\publicer.pps
2 program  C:\Program Files (x86)\IPCMonitor_en\IPCMonitor.exe
3 program  c:\tv\billedere.pps

håber der er en venlig sjæl der har lyst og tid at hjælpe mig lidt. da jeg er sku lidt lost. :) så tips og trics er velkommen. da jeg regner ikke med at der nogle der lige har det liggende jeg skal bruge :)

med venlig hilsen

Anders
Avatar billede anderskorup Novice
02. april 2014 - 09:29 #1
opgav
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. maj 2014 - 10:28 #2
Faldt lige over dette spørgsmål. Du har godt nok lukket det, men du får da lige et bud alligevel:

While($true)
    {
    $i++

    start-process 'c:\windows\system32\notepad.exe' -passThru | tee -var proc | wait-process -timeout (1 * 10) -ea SilentlyContinue
        $proc | kill
    start-process 'c:\windows\system32\calc.exe' -passThru | tee -var proc | wait-process -timeout (1 * 10) -ea SilentlyContinue
        $proc | kill
    start-process 'c:\windows\explorer.exe' -passThru | tee -var proc | wait-process -timeout (1 * 10) -ea SilentlyContinue
        $proc | kill

    }

Denne kører hvert program i 10 sekunder.