Avatar billede doughnut Nybegynder
16. marts 2014 - 22:36 Der er 3 kommentarer

Musikafspiller i javascript/jquery

Jeg har fået til opgave at lave en musikafspiller til et programmeringsprojekt og kravene er disse:

• Der skal laves en simuleret  musikafspiller i HTML/CSS og javascript/jQuery som kører i en 1 webbrowser på en enkelt hjemmeside (siglepage app).

• Tag udgangspunkt i JSON-filen som findes på **** og opbyg en passende model for et CD-objekt og et TRACK-objekt, således at en CD kan indeholde en mængde TRACKS

• Opret CD- og TRACK-objekter automatisk ud fra JSON-filen. JSON-filen skal ligge eksternt i projektet og må ikke sættes ind som en variabel i JavaScript.

• Det skal være muligt at vælge CD'er til afspilning, ud fra en liste af CD'er på siden, der viser hvilke CD'er der er til rådighed.

• Man skal kunne søge efter et bestemt track ud fra enten navnet på track'et eller ud fra kunstneren. En sådan søgning skal vise en liste med tracks der opfylder kriterierne, og herfra skal man kunne vælge hvilke der skal afspilles.

• Der skal vises en afspilningsliste, der viser de tracks der skal afspilles. Der skal kunne tilføjes både hele CD'er og enkelte tracks til listen. Det skal være muligt at rydde listen.

• Der skal opbygges en brugergrænseflade med knapper flg. knapper som man ville kunne finde på en musikafspiller:!

• Play - der starter en "afspilning  "!2

• Stop - der stopper en "afspilning"!

• Frem - der"afspiller" næste track fra listen!

• Tilbage - der "afspiller" forrige track fra listen!

• Shuffle - der blander afspilningslisten!

• Felt, der viser en liste over tracks der er sat til afspilning

• Al formatering skal ligge i en ekstern CSS-fil!

Simuleret betyder at der ikke skal afspilles egentlige musikfiler, men der skal blot vises titlen, fra 1 et TRACK-objekt i projektet, på skærmen. Musikafspilleren skal derfor heller ikke selv skifte track, dette gøres med frem/tilbage knapperne.

Viser titlen på tracket i feltet2

------

Indtil videre har jeg lavet dette:
http://omai.dk/Venners%20kode/Nikolaj%20Jenning%20Hansen/

Jeg har fået min liste til at virke med JSON-filen, men mangler "bare" afspilningslisten. Jeg har lavet en rimelig ringe søgefunktion og den mangler at blive gjort færdig (btw nogle forslag til hvordan den kan forbedres? - den opfylder nemlig ikke de præcise krav).
Men nu forestiller jeg mig at jeg skal gøre sådan at jeg kan trykke på nogle cd'er/tracks, som vil åbne en "musikafspiller", hvor jeg kan tilføje/rydde sange og shuffle osv. Men jeg har ingen anelse om, hvordan jeg gør dette. nogle forslag? :)
Avatar billede doughnut Nybegynder
17. marts 2014 - 19:44 #1
jeg har virkelig travlt med det, så hvis nogle gad kigge på det kunne det virkelig hjælpe meget :)
Avatar billede HBP2 Praktikant
17. marts 2014 - 21:06 #2
Du har allerede et andet åbent spørgsmål som er identisk, og hvor du har fået adskillige svar.
Helt ærligt, hvis du ikke kan løse den opgave med den hjælp du har fået, så er det ikke nogen god ide at du bliver software udvikler.
Avatar billede doughnut Nybegynder
17. marts 2014 - 21:46 #3
Hvem siger at jeg skal blive softwareudvikler? :P skriver igen fordi dette er et mere konkret spørgsmål jeg stiller, og de svar jeg fik før kunne jeg rigtig godt bruge og har løst opgaven til det jeg fik hjælp til, men mangler hjælp til musikafspilleren nu, hvilket jeg ikke har fået hjælp til. Undskylder hvis jeg "bryder reglerne" eller hvad jeg gør. Er bare lidt stresset :)