Avatar billede Jureco Novice
15. marts 2014 - 20:01 Der er 10 kommentarer

youtube i php

Hej...

Jeg skal have dette til at fungere. Kan du hjælpe?

Målet er at få vist videoen og bruge youtube som videokartotek.

<?php

$youtube = "http://www.youtube.com/watch?v=t3yyot9gxsA#t=128";

echo '<iframe width="558" height="314" frameborder="0" allowfullscreen="" src="<?php $youtube; ?>"></iframe> <br/>';

?>

Er der andre og smartere måder end iframes at vise det på, så høre jeg også gerne forslag til dette.

Hilsen
Martin
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2014 - 20:46 #1
kan du ikke bare oprette dig som videoadministartor, og så lave en playliste og linke til den.
eller læs https://www.youtube.com/yt/dev/da/ igennem.
Avatar billede Jureco Novice
15. marts 2014 - 20:54 #2
Nej, det kan jeg ikke. Det handler om jeg har en stor databasen med produkter, hvor hver produkt har sin egen video. kunderne skal kunne søge på de produkter der opfylder deres behov, og så skal koden printe de videoer ud, som de skal se igennem, for at finde det produkt som passer bedst til dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2014 - 21:06 #3
Og du har fået læst alt om api igennem?
Avatar billede Jureco Novice
15. marts 2014 - 21:17 #4
Nej, det har jeg ikke. Jeg har før kunne droppe en link fra youtube på en side i wordpress, så jeg tænkte at det var lige så nemt at gør det her. JEg kan sagtens se at videoen bliver hentet, hvis den står som ren link i html'en, men det der er problemet her, er at linket ligger i en variable.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2014 - 21:29 #5
Jeg kan ikke komme det nærmere, har ikke selv haft problemet, så kun henvisning til api...
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. marts 2014 - 10:23 #6
Du gør det jo også forkert. :o)

<?php

$youtube = "http://www.youtube.com/watch?v=t3yyot9gxsA#t=128";

echo '<iframe width="558" height="314" frameborder="0" allowfullscreen="" src="'.$youtube.'"></iframe> <br/>';

?>

Burde virke...

Alternativt sådan her:

<?php
$youtube = "http://www.youtube.com/watch?v=t3yyot9gxsA#t=128";
?>
<iframe width="558" height="314" frameborder="0" allowfullscreen="" src="<?=$youtube?>"></iframe><br/>

Og hvis du ikke har support for shorttags, så:

<?php
$youtube = "http://www.youtube.com/watch?v=t3yyot9gxsA#t=128";
?>
<iframe width="558" height="314" frameborder="0" allowfullscreen="" src="<?php echo $youtube; ?>"></iframe><br/>
Avatar billede Jureco Novice
16. marts 2014 - 12:48 #7
Jakobdo,jeg har smidt koden ind i http://nyc152.dk/Ny_file.php og det giver ingen resultat.

prøvede også at lave en include $youtube - men der fungere heller ikke.... nogle forslag...
Avatar billede Jureco Novice
16. marts 2014 - 15:38 #8
nå så lang, så godt, ...jeg fandt dette skript på google.

-----------------------------------------------------
<!DOCTYPE html>
<html>
  <body>
    <!-- 1. The <iframe> (and video player) will replace this <div> tag. -->
    <div id="player"></div>

    <script>
      // 2. This code loads the IFrame Player API code asynchronously.
      var tag = document.createElement('script');

      tag.src = "https://www.youtube.com/iframe_api";
      var firstScriptTag = document.getElementsByTagName('script')[0];
      firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);

      // 3. This function creates an <iframe> (and YouTube player)
      //    after the API code downloads.
      var player;
      function onYouTubeIframeAPIReady() {
        player = new YT.Player('player', {
          height: '390',
          width: '640',
          videoId: 't3yyot9gxsA#t=128',
          events: {
            'onReady': onPlayerReady,
            'onStateChange': onPlayerStateChange
          }
        });
      }

      // 4. The API will call this function when the video player is ready.
      function onPlayerReady(event) {
        event.target.playVideo();
      }

      // 5. The API calls this function when the player's state changes.
      //    The function indicates that when playing a video (state=1),
      //    the player should play for six seconds and then stop.
      var done = false;
      function onPlayerStateChange(event) {
        if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING && !done) {
          setTimeout(stopVideo, 6000);
          done = true;
        }
      function stopVideo() {
        player.stopVideo();
      }
    </script>
  </body>
</html>

---------------------------------------------

Hvordan får jeg en <?php $Youtube ?> ind i videoId:?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
17. marts 2014 - 13:09 #9
Jureco har du fået løst problemet?.
Avatar billede Jureco Novice
17. marts 2014 - 14:00 #10
ja, det har jeg....bare lige for en ordensskyld vedlægger jeg koden.

-----------------------------

<?php

$Youtube[0] = "7ly73E0dO1w";
$Youtube[1] = "TVmv30IwlQI";
$Youtube[2] = "XjNhXGABQfs";
$Youtube[3] = "8tp-nbchmHU";
$Youtube[4] = "o3mP3mJDL2k&list";

?>
<div width="600" height="100%" Border="1" >
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/<?php echo $Youtube[0]; ?>" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></br>
</hr></br>
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/<?php echo $Youtube[1]; ?>" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></br>
</hr></br>
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/<?php echo $Youtube[2]; ?>" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></br>
</hr></br>
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/<?php echo $Youtube[3]; ?>" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></br>
</hr></br>
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/<?php echo $Youtube[4]; ?>" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></br>
</div>