Avatar billede dael Nybegynder
16. august 2001 - 22:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tid og Dato uden tekstboks (form)

Hej

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med denne lille dynamisk ”tid og dato” kode, jeg ønsker at månederne skal stå med tekst f.eks. januar, februar, marts o.s.v ( 16  August 2001 21:56:23 ) og så må dette IKKE være i en tekst boks (form)

Håber nogen kan hjælpe

<html>

<head>
<title>JavaScript Dato og tid i real-time - client</title>

<script LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
function time() {
var now = new Date();
yea = now.getYear(); mon = now.getMonth()+1; day = now.getDate();
hou = now.getHours(); min = now.getMinutes(); sec = now.getSeconds();
document.fm_clock.clock.value= day +\"-\"+ mon +\"-\"+ yea +\" \"+ hou +\":\"+ min +\":\"+ sec; setTimeout(\'time()\',1001);
}
//-->
</script>
</head>

<body onLoad=\"time()\">

<form name=\"fm_clock\" mathod=\"post\">
<p><input name=\"clock\" size=\"16\"></p>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede mblarsen Nybegynder
16. august 2001 - 22:03 #1
Er det fordi det er grimt med en textbox for så kan du jo bare lave den helt ensfarvet
Avatar billede francke Nybegynder
16. august 2001 - 22:12 #2
Avatar billede dael Nybegynder
16. august 2001 - 22:18 #3
->francke.  Den kender jeg, men jeg kan/vil ikke bruge AM og PM !!
Avatar billede roenving Novice
16. august 2001 - 22:38 #4
Den ene halvdel af dit problem:

<script LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
function time() {
var now = new Date();
var maaned=new Array(\'januar\',\'februar\',\'marts\',\'april\',\'maj\',\'juni\',\'juli\',\'august\',\'september\',\'oktober\',\'september\',\'november\',\'december\');
yea = now.getYear(); mon = maaned[now.getMonth()]; day = now.getDate();

getHours ... er det ikke leveret i 24-timers-format -- jeg kigger lige efter

hth
jes
Avatar billede dael Nybegynder
16. august 2001 - 22:52 #5
OK, Tak

DAEL