Avatar billede sth Novice
11. marts 2014 - 15:36 Der er 9 kommentarer

hjælp til mysqldump

hej jeg har i mange år brugt mysqldump til at lave backup af min database, men nu går den i fejl, jeg har hentet den nyeste mysqldump men det virker ikke som det skal

min bat-fil indeholder denne:
mysqldump -h mysql1.unoeuro.com --user=mit_brugernavn --password=mit_password min_database > "min_database.sql"

hvordan skal den se ud nu om dage?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2014 - 15:40 #1
Hvilken fejl faar du?
Avatar billede sth Novice
11. marts 2014 - 16:02 #2
med den nye mysqldump skriver den:

mysqldump: Couldn't execute 'SET OPTION SQL_QUOTE_SHOW_CREATE=1': You have an er
ror in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server v
ersion for the right syntax to use near 'OPTION SQL_QUOTE_SHOW_CREATE=1' at line
1 (1064)

på den gamle skrev den :
mysqldump: Got error: 2003: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)
when trying to connect
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2014 - 00:30 #3
Den mysqldump er vist ikke ny.

SET OPTION SQL_QUOTE_SHOW_CREATE=1

virker ikke i MySQL 5.6 og skal laves som:

SET SQL_QUOTE_SHOW_CREATE=1

og det boer en mysqldump 5.6 vide.
Avatar billede sth Novice
18. marts 2014 - 11:44 #4
Hej Arne
Beklager ventetiden, men du har jo ret jeg har åbenbart ikke den nyeste MYSQL, har du et link til hvor jeg henter den ?
Avatar billede sth Novice
18. marts 2014 - 14:56 #5
Hej igen
har fået fat i en ver. mysqldump  Ver 10.13 Distrib 5.1.30, for Win32

kan du sige om den er ny og hvordan vi streng til mysqldump skal se ud nu ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2014 - 01:03 #6
Du henter vel MySQL her http://dev.mysql.com/downloads/mysql/ - mysqldump er en del af selve MySQL.

Hvis du har MySQL paa din PC i forvejen og du ikke vil have den opdateret generelt, saa hent ZIP og udpak selv.
Avatar billede sth Novice
09. november 2015 - 14:26 #7
Arne_v: jeg kom aldrig længere sidst, men nu har jeg hentet mysql 5.7 og jeg kan forsat ikke få mysql dump tilat køre igen, min comandpromt linje ser sådan ud: mysqldump -h 172.20.3.230 -u someuser -p somepassword --databases intranet > intranet.sql

den siger : Access is denied. og deenne bruger er root og det er det rigtige password

har du et forslag til hvad der går galt
Avatar billede arne_v Ekspert
09. november 2015 - 22:07 #8
er der givet adgang til root@client-ip-adresse ?
Avatar billede sth Novice
13. november 2015 - 13:11 #9
Jeg har ikke adgang til at se hvilke bruger der er , det er database der er hos unoeuro