Avatar billede SaxeBratlie Nybegynder
10. marts 2014 - 15:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra å vise vanlig dato, til å kun vise Måned og År i spørringer

Hei

Jeg har en tabell med et datofelt i dette formatet:

Jeg ønsker at denne skal konverteres til Januar.2014, og ønsker å gjøre det gjennom en spørring.

Min SQL streng ser slik ut nå:

SELECT [Excel PayPal Tabell].[betalt dato] AS [Ny dato]
FROM [Excel PayPal Tabell];

Er det noen som kan hjelpe meg med denne strengen, slik at den gir meg kun måned og år på feltet [betalt dato]?

Tusen takk i forkant :)

Hilsen
Dag
Avatar billede terry Ekspert
10. marts 2014 - 15:35 #1
Date/time formats are always the same in the table.

You need to use format the format function in your query to get the required  format

or you can use the format property on the field in the table
http://office.microsoft.com/en-001/access-help/format-property-date-time-data-type-HA001232739.aspx
Avatar billede terry Ekspert
10. marts 2014 - 15:38 #2
format(now(), "mmmm yy")

Try
SELECT Format([Excel PayPal Tabell].[betalt dato], "mmmm yy") AS [Ny dato]
FROM [Excel PayPal Tabell];
Avatar billede SaxeBratlie Nybegynder
10. marts 2014 - 16:46 #3
Hei Terry

Perfekt, og den returnerte nøyaktig hva jeg ønsket :)

Takk

Hilsen
Dag
Avatar billede terry Ekspert
10. marts 2014 - 18:36 #4
Great, then shouldn't I have received the points? :-)
Avatar billede SaxeBratlie Nybegynder
10. marts 2014 - 20:13 #5
Hi.

Sorry, im new in here now, and i actually manage to give the points to my self. Sorry about that :)

Any other way we can fix it?

Dag
Avatar billede terry Ekspert
11. marts 2014 - 17:42 #6
Don't worry about it, I'm sure I'll live without them :-)
Avatar billede SaxeBratlie Nybegynder
11. marts 2014 - 21:15 #7
Sorry about that... more Q will come, and we deal with it then :)

Thanks again.

Dag