Avatar billede plato Juniormester
10. marts 2014 - 07:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DLookUp problem i en textbox

Form:
frmProfileData

På en continues form har jeg nogle felter. Ét af felter er tomt da det er unbound.

Jeg vil gerne det viser noget fra en anden tabel ud fra et Id i den nuværende form.

=DLookUp("[MainRoleTitle]";"tblJobs";"[JobsId] ='" & [Forms]![frmProfileDataTraining]![Text37] & "'")
Dette giver bare #name i feltet.

Text37 (MainJobId) label viser et ID korrekt. Det ID skal bruges til at finde tilsvarende JobsId i tblJobs.

Jeg har også prøvet med:
=DLookUp("[MainRoleTitle]";"tblJobs";"[JobsId] ='" & [MainJobId] & "'")
Dette giver #error

Koden har jeg placeret i controlsource for textbox'n.
Avatar billede terry Ekspert
10. marts 2014 - 08:27 #1
if MainJobId is numerical then you don't need '' around text37
Avatar billede plato Juniormester
10. marts 2014 - 08:32 #2
=DLookUp("[MainRoleTitle]";"tblJobs";"[JobsId] =" & [Forms]![frmProfileDataTraining]![Text37] & "")

Det giver bare "#name"

Den skal finde MainRoleTitle i tblJobs hvor JobsId er = MainJobId.
Avatar billede terry Ekspert
10. marts 2014 - 08:55 #3
isn't the dlookup going to return same value for every row in form?

try using expression builder. In properties for unbound field

Your also welcome to send dB and I'll take a look  ...

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede plato Juniormester
10. marts 2014 - 09:28 #4
I am sorry... The issue was i another "create-form" where data wasnt being stored succesfully.

Sorry for your wasted time. ^^
Avatar billede plato Juniormester
10. marts 2014 - 09:28 #5
i = in
Avatar billede terry Ekspert
10. marts 2014 - 09:35 #6
no problem
Avatar billede plato Juniormester
10. marts 2014 - 10:22 #7
Lukket.