Avatar billede bondester Nybegynder
08. marts 2014 - 23:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mangler mere ORDER BY

Hej eksperter,

Er ved at strikke et site sammen til at holde styr på en fodboldturnering og har brug for løbende at få listet hvordan holdene ligger i deres pulje.

Når hver kamp er færdig bliver tabellen med holdene opdateret med antal point de pt. har. Så det er derfor nemt at definere nedenstående:
SELECT * FROM `turnering_hold` WHERE `pulje` =1 & " ORDER BY `point` DESC

Men hvis 2 hold har lige mange point har jeg brug for at udregne målscoren for holdet og så sortere på det. Kunne sikkert godt lave det med lidt VB kode, men det ville være bedre hvis MySQL bare hentede det ud.

I hold tabellen er der 2 felter der hedder "egne_maal" og "modstander_maal". De er ligeledes altid opdateret med antallet af mål som holdet selv har scoret og det antal mål der er blevet scoret imod dem.

Så udfordringen er:
1. List holdene efter point (den har jeg klaret ovenfor)
2. List derefter holdene efter det hold der har den bedste målscore (egne mål minus modstander mål).
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2014 - 01:13 #1
... ORDER BY point DESC, (egne_maal - modstander_maal) DESC
Avatar billede bondester Nybegynder
09. marts 2014 - 08:31 #2
Tænkte nok det var simpelt havde bare ikke lige tænkt over kommaet ;-)
Smid et svar...
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2014 - 14:01 #3
svar