Avatar billede jeffmayn Nybegynder
02. marts 2014 - 09:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kontaktform -> email

Jeg har fundet denne lille kode på nettet, så jeg kan lave en kontakt form på mit site som sender en e-mail til min privatmail.. har så udvidet kontaktformen med en dropdown boks og nogle ekstra input-felter. Kan i hjælpe mig med at ændre koden så dropdown boksen og de nye inputbokse også bliver sendt til min mail? tak:)

koden:
------------------------------------------------

<?php
$action=$_REQUEST['action'];
if ($action=="")    /* display the contact form */
    {
    ?>

        <table>

  <tr>
    <td><font face="verdana" size="2" color="#b7b7b7">Produkt:&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp</font></td>
    <td>

            <select name="produkt">
        <option value="Webhotel">Webhotel</option>
        <option value="Domæne">Domæne</option>
        <option value="Webdesign">Webdesign</option>
        <option value="Webshop">Webshop</option>
        <option value="Betalingsgateway">Betalingsgateway</option>
        <option value="Mailhotel">Mailhotel</option>
        <option value="Rådgivning">Rådgivning</option>
        <option value="Andet">Andet</option>
            </select>

    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td><font face="verdana" size="2" color="#b7b7b7">Dit navn / Firma</font></td>
    <td><input name="name" type="text" value="" size="15"/></td>
  </tr>
<tr>
    <td><font face="verdana" size="2" color="#b7b7b7">E-mail</font></td>
    <td><input name="email" type="text" value="" size="15"/></td>
</tr>
<tr>
    <td><font face="verdana" size="2" color="#b7b7b7">1Tlf-nr</font></td>
    <td><input name="tlf" type="text" value="" size="15"/></td>
</tr>
<tr>
    <td><font face="verdana" size="2" color="#b7b7b7">Evt. besked</font></td>
    <td> <textarea name="message" rows="2" cols="15"></textarea></td>
</tr>
</table>

    <input type="submit" value="Send email"/>
    </form>

    <?php
    }
else                /* send the submitted data */
    {
    $name=$_REQUEST['name'];
    $email=$_REQUEST['email'];
    $message=$_REQUEST['message'];
    if (($name=="")||($email=="")||($message==""))
        {
        echo "All fields are required, please fill <a href=\"\">the form</a> again.";
        }
    else{
        $from="From: $name<$email>\r\nReturn-path: $email";
        $subject="Message sent using your contact form";
        mail("gyldenbrand@hotmail.dk", $subject, $message, $from);
        echo "Email sent!";
        }
?>
Avatar billede JacoDK Nybegynder
02. marts 2014 - 10:08 #1
$message=$_REQUEST['message']." - Har valgt følgende produkt ".$_REQUEST['produkt'];

Derudover skal du nok kigge lidt på en header til din e-mail, så den ikke ender i spam mappen. Du kan finde en tråde der omtaler emnet, og måske google dig til resten: http://www.eksperten.dk/spm/976304
Avatar billede jeffmayn Nybegynder
02. marts 2014 - 10:16 #2
Arh tak :) Hvis du lige laver det som et svar, så kan jeg give dig point og lukke :)
Avatar billede JacoDK Nybegynder
02. marts 2014 - 14:20 #3
Og hermed et svar