Avatar billede max33 Nybegynder
28. februar 2014 - 11:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Select, Group by, count if....

Hej

Jeg har en tabel 'Emner' med:
'ID', 'Kunde_ID', 'StedA', 'StedB', 'StartDato', 'StopDato'.

Nu vil jeg gerne vide hvor mange der er hvert sted på et bestemt tidspunkt:

<?php
for($aar = 2014....) {
for($maaned = 1....) {?>

SELECT COUNT('ID') FROM Emner
WHERE 'StartDato' <= '$aar-$maaned-01' && 'StopDato' >= '$aar-$maaned-28'
GROUP BY 'Kunde_ID'

}} ?>

Det virker fint, men nu vil jeg så kunne se hvor mange nye emner der kommer ind og hvor mange der kommer ud. og det er så her det kniber lidt...

mit bedste bur som ikke virker er noget med:

SELECT COUNT('ID'), IF('StartDato' LIKE '$aar-$maaned-%', 'Ind' = 'Ind' +1, 'Ind' = 'Ind' )

Som ikke virker....
Avatar billede max33 Nybegynder
28. februar 2014 - 11:58 #1
SELECT COUNT('ID'), IF('StartDato' LIKE '$aar-$maaned-%', 'Ind' = 'Ind' +1, 'Ind' = 'Ind' ) AS 'Ind'
Avatar billede max33 Nybegynder
28. februar 2014 - 14:40 #2
Har funder løsningen

sum(if(betingelse, 1, 0)) AS Ind