Avatar billede shako Novice
27. februar 2014 - 16:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HTML Requests

Hvordan konfigurere jeg en router i C#?

Jeg tænker det er enten manuelt at sende nogle TCP pakker, eller at sende nogle HTML GET/POST requests (Routeren er vidst skrevet i asp og javascript).

Nogen som har en generel idé om hvordan jeg skal bære et sådant problem an?

Problemstillingen er at jeg skal konfigurere 40 routere/switche på præcis samme måde, og de er alle sammen den samme model.
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2014 - 16:38 #1
Det har jeg ikke gjort før selv, men du kunne jo skrive en selenium test eller benytte test recorder..

For logge på din router så virker det måske med en url alá:
http://brugernavn:adgangskode@RouterIP

Test recorder:
http://watintestrecord.sourceforge.net/

Selenium:
http://docs.seleniumhq.org/
Avatar billede kalp Novice
27. februar 2014 - 16:41 #2
ellers har jeg benyttet "Webbrowser" klassen i et GUI projekt til at åbne html sider og navigere rundt.
En unit test er dog nemmere med et af ovenstående værktøjer.
Avatar billede shako Novice
28. februar 2014 - 10:06 #3
Jeg kigger lige på den test recorder, det ser spændende ud.
Avatar billede shako Novice
28. februar 2014 - 11:00 #4
Jeg gik i gang med Webbrowser klassen istedet, der er meget at lære.

Hvordan connecter man til et URL som prompter for username/password med det samme? Jeg kan ikke skrive det direkte i URL'et som du foreslog
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2014 - 12:30 #5
Du skal benytte en af de overloadede metoder til .Navigate på Webbrowser klassen.

Se evt. her:
http://stackoverflow.com/questions/6042829/how-can-i-open-a-url-in-web-browser-such-as-ie-and-pass-credentials

Hvis du stadig ikke kan komme udenom, så er det også muligt at manipulere med login siden til din router..
Dvs. du åbner navigere bare til login siden af din router og via. kode udfylder brugernavn og adgangskode - submitter formen osv.

Du skal alligevel gøre ca. det samme når du laver ændringer senere ved konfigurerings delen.
Avatar billede shako Novice
02. marts 2014 - 10:24 #6
Smid et svar, så får du point :)
Avatar billede kalp Novice
02. marts 2014 - 12:13 #7
Glad for at kunne hjælpe:) og et svar