Avatar billede duaf Nybegynder
26. februar 2014 - 11:52 Der er 3 kommentarer

Søg og erstat makro - kan ikke få den til at virke

Jeg har først prøvet at skrive en søg og erstat selv, men det kunne jeg ikke få til at virke...

så prøvede jeg at optage en macro hvor jeg laver søg og erstat, og den søger og erstatter, men når jeg køre makroen sker der ikke noget

Sub what()
'
' what Makro
'

    Columns("C:D").Select
    Selection.Replace what:="hej", Replacement:="HURA", LookAt:= _
        xlPart, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
        ReplaceFormat:=False
End Sub

Den markere som den skal den erstatter bare ikke noget
Avatar billede supertekst Ekspert
26. februar 2014 - 11:57 #1
Har lige prøvet din kode - den virker fint

Har du stavet "hej" korrekt i cellerne?
Avatar billede duaf Nybegynder
27. februar 2014 - 10:19 #2
hehe ja det skulle jeg mene :P
Oprindeligt var det "#I/T" som jeg ville finde... men tænkte at det kunne den måske ikke så prøvede med hej i stedet...

Men virker den også hvis du så bag efter skriver noget i cellerne og køre den igen.... altså skriver hej i nogle flere celler i den range.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2014 - 10:44 #3
Ja