Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2014 - 10:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvad vil det koste at lave en hjemmeside ala hwcompare.com?

Som titlen henviser til.

Hvad vil det koste at få en til at lave en hjemmeside som minder om hecompare.com hvor jeg selv vil tilføje produkter, men det skal gøres så nemt som muligt og der skal kunne tilføjes flere vare grupper.

fx som på hwcompare.com har de kun grafikkort, men jeg vil godt kunne tilføje flere kategorier...

Jeg har en webserver + domæne hvis det gør det nemmere og hvis det har betydning for en pris.

Dette er blot for at se hvad det ca vil løbe op i.

Hvis du kan lave det fra bunden er jeg os interesseret i en pris, men som nævnt skal det blot være nemt for mig som tilføjer produkter.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2014 - 10:32 #1
En mulighed for at tilføje brugere til også at kunne tilføje produkter i sammme / andre kategorier kunne os være rart, da det ville udvide siden markant :)
Avatar billede repox Seniormester
22. februar 2014 - 12:46 #2
Et skud kunne være alt mellem 20k og 120k.
Siden ser ikke kompliceret ud, men jeg kan se den henter priser mange steder fra. Det kan godt være en kompliceret prices.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 14:49 #3
Hvor har du dit domaine hene, er det på et webhutel, eller havd, hvis det er på et webhutel, så skriv hvad det er for et webhutel.
Avatar billede repox Seniormester
22. februar 2014 - 19:01 #4
MadsHaupt, kan du ikke lige forklare hvad den oplysning skulle have af indflydelse på prisen af den samlede udvikling?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 20:26 #5
Det er for eksempel hvis de kan tilbyde at lave siden for dig, så kan vi også regne det med.
Avatar billede repox Seniormester
22. februar 2014 - 21:51 #6
Igen, om det er hans udbyder eller en anden person, hvordan ville det så kunne påvirke prisen for den samlede udvikling?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2014 - 22:57 #7
Jeg er nu ikke ude efter prisen på produkterne, men derimod specifikationerne om produkter og fremvise det så brugervenligt som muligt.

Bruger meget edbpriser.dk, men de tekniske specifikationer er de elendige til at vise og sammenligne med andre produkter i samme kategori.

Min udbyder er servage.dk
Avatar billede repox Seniormester
22. februar 2014 - 23:11 #8
Ret mig lige hvis jeg tager fejl, men bad du ikke om en pris på hvad det ville koste at få lavet et website ala hwcompare.com?

I så fald kræver det mere oplysning om hvad det er du gerne vil have lavet, hvis man skal komme med en lidt mere præcis pris.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. februar 2014 - 23:27 #9
Sidens primære funktionalitet skal være at sammenligne produkter. Fx harddiske ligesom hwcompare gør med grafikkort (specifikationerne af dem).

Det jeg vil er at kunne dække flere kategorier. Fx cpu, ram, harddisk mm.
Jeg kunne dog godt tænke mig at kunne tilføje folk som tilføjere således at hvis en person kontakter mig og vil sammenligne fladskærme, så skal jeg kunne lave en bruger til den person og give tilladelser til det, men personen skal kun dække den del af det og dermed ikke kunne arbejde i harddiske medmindre der gives tilladelse til det af mig.

Det er i korte træk det jeg kunne tænke mig og da jeg ikke har store chancer i programmering så har jeg brug for en der kan lave det så hensigtsmæssigt som muligt.
Avatar billede repox Seniormester
22. februar 2014 - 23:41 #10
Og det er kun sammenlignings funktionaliteten du ønsker? Ikke prisindhentning, kommentarer, søgefunktionen, RSS feeds, integration med sociale medier som hwcompare.com har?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2014 - 09:46 #11
Kommentare kunne tænkes, men resten er ikke nødvendigt, da det hele skal være i dropdown bokse som på hwcompare.com, men måske en kategori menu i venstre side, da det kunne tænkes at folk syntes godt om det og dermed ville siden jo vokse i data.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2014 - 09:47 #12
Priser kan man jo se på div andre sider fx edbpriser eller pricerunner mm.
Avatar billede keysersoze Guru
23. februar 2014 - 11:08 #13
Du kan sikkert finde noget open source at sætte op selv og så har du dit system helt gratis, du kan få udviklet noget specialdesignet for et næsten uendeligt stort beløb og så er der alle mulighederne midt imellem. Hvis du går open source vejen er det sådan set bare at prøve dig frem blandt mulighederne - ellers så få skrevet en ordentlig kravspecifikation og tænk med det samme også på et budget da det kan afgøre om du vil gå til et firma og få det lavet for nogle hundrede tusinde eller om du vil finde en studerende til tilpasning af et standardsystem for nogle tusinde.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2014 - 21:53 #14
Dem der ønsker point bedes smide et svar indenfor 2 døgns tid :-)
Avatar billede keysersoze Guru
03. juli 2014 - 10:08 #15
Hvad blev løsningen/resultatet?
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2014 - 22:09 #16
Droppede projektet, da jeg har mange andre projekter og dette er meget omfattende..

Overvåger ikke denne tråd mere.