Avatar billede encorez Nybegynder
21. februar 2014 - 13:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flyt java app fra win til linux

Hej

Jeg har lavet en java application i IntelliJ IDEA. Det tager nogle data fra en tekst fil, analysere det og skrive noget ned i en anden fil.

Hvordan flytter man nemmest det jeg har nu, over på linux?
Og hvordan afvikler man det efter det er flyttet?

Mvh. Simon
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2014 - 13:20 #1
Kommer an på hvilket linux system vi snakker om, men ubuntu 13.10

Der findes ppa online hvis du vil have Oracles, men der findes os openjdk som er i ubuntus software center.

Hvis det er en .jar er det nemmest nok over usb og flytte det og så højreklik på filen og vælg kør med openjdk eller oracle java..

Dette er mit bedste bud.
Avatar billede encorez Nybegynder
21. februar 2014 - 13:28 #2
Det er Ubuntu ja og det er til en Amazon Instance.
I roden af min projekt mappe har jeg .txt filerne, og i en "src"-mappe har jeg .java filerne.
Det nemmeste tænker jeg vil være at ftp disse filer over på Ubuntu og så afvikle dem.
Hvis jeg så ændre i koden på min egen computer, så overføre jeg filerne til Ubuntu og afvikler.

Lyder det som en plan?

Hvad skriver man så i en terminal på Ubuntu for at afvikle disse .java filer?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2014 - 13:32 #3
Må melde pas, men et godt sted at spørge er ubuntudanmark.dk.

Jeg ved kun minimalt om det ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2014 - 15:48 #4
Nu koerer du ikke .java filer. Du oversaetter .java filer til .class filer med javac komamndoen og koerer saa .class filerne med java kommandoen.

javac og java kommandoerne er de samme paa Windows og Linux, men du har nok kun brugt dem via IntelliJ. Men de er dokumenteret.

Mange .class filer kan bundles i en enkelt .jar fil med jar kommandoen, hvilket goer det lidt nemmere at flytte med.

OpenJDK og Oracle Java er begge helt fine. Undgaa gcj.
Avatar billede poloen Nybegynder
13. maj 2014 - 22:01 #5
Hej Blueeyez

Java programmer køres på samme måde i Linux som i Windows
"java -cp . foo".
I nogle tilfælde skal der bruges administratorrettigheder, i så fald skriv
"sudo java -cp . foo", eller
"su root java -cp . foo".
Jeg anbefaler sudo da den kun kræver brugerpassword & ikke root password,
samtidig vil den kræve kode igen, i tilfælde af fx. hacking.

Og undskyld arne, men hvorfor fraråder du gcj? som jeg forstår, undgår du helt at bruge en virtuel maskine, og kompilere til c/c++-kode istedet for, hvoraf du så undgår problemer med underlige opdateringer fra java.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2014 - 01:11 #6
GCJ kan compile til native kode.

GCJ deler ikke kode med Oracle Java, saa en opdatering fra Oracle betyder ikke en opdatering for GCJ, og en opdatering fra GCJ betyder ikke en opdatering til Oracle Java eller OpenJDK.

Jeg fraraader brug af GCJ p.g.a. usikkerhed omkring kompabilitet eller mangel paa samme.
Avatar billede encorez Nybegynder
09. juli 2014 - 11:25 #7
Hej, beklager jeg ikke kom videre med det her. Jeg kommer heller i gang forløbig.
Læg et svar som tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2014 - 15:00 #8
svar